FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Hugo Martinez - główny antagonista filmu Rambo: Ostatnia krew z 2019 roku. Jest liderem kartelu narkotykowego (wraz ze swoim bratem Victorem Martinezem) i jest odpowiedzialny za porwanie Gabrielle i spowodowanie jej śmierci.

W jego rolę wcielił się Sergio Peris-Mencheta.

Biografia

Hugo i Victor Martinez razem porywają i trzymają Gabrielle jako zakładniczkę w klubie podczas pobytu w Meksyku. Rambo jedzie do Meksyku i przesłuchuje Miguela i Jezel o miejscu pobytu Gabrielle. Jezel niechętnie prowadzi Rambo do klubu, w którym Gabrielle była ostatnio widziana, i konfrontuje się z El Flako, człowiekiem, który ostatnio rozmawiał z Gabrielle.

El Flako prowadzi Rambo do miejsca, w którym dzieją się porwania, a za nimi idzie tajemnicza kobieta, nie wcześniej niż natychmiast zostaje skonfrontowana i pobita przez kartel. Kradną jego prawo jazdy, poznają lokalizację domu wiejskiego Rambo i zdjęcie Gabrielle, którą rozpoznaje Victor. Nieświadomy brutalności Rambo, kartel zobowiązuje się znęcać nad Gabrielle z powodu działań Rambo, by go złamać.

Tajemnicza kobieta ujawnia swoją tożsamość jako Carmen Delgado, która jest niezależnym dziennikarzem raportującym czyny rodzeństwa Martinez, które porwały i zamordowało jej siostrę. Później Rambo napada na burdel, zabijając kilku ludzi, dopóki nie odnajduje znarkotyzowanej Gabrielle. W drodze powrotnej do domu Rambo dziękuje Gabrielle za dawanie mu nadziei przez dziesięć lat, zanim umrze z powodu przymusowego przedawkowania.

Rambo odsyła Marię i zastawia ranczo pułapkami na konfrontację, a następnie wraca do Meksyku, by poprosić Carmen o pomoc w znalezieniu Victora. Carmen początkowo odmawia, wierząc, że nic nie rozwiąże, ale jest przekonana po tym, jak Rambo apeluje do jej żalu i frustracji.

Rambo napada na dom Victora, zabijając kilku strażników i odcinając mu głowę, gdy bierze prysznic. W odwecie i uświadamiając sobie, że on i jego brat mylą się z niedocenianiem Rambo, Hugo prowadzi grupę silnie uzbrojonych zabójców na ranczo Rambo, gdzie każdy pada ofiarą takielunku pułapek. Hugo walczy do końca, gdy Rambo go okalecza i rozrywa mu serce, wykańczając go na dobre.

Osobowość

Hugo Martinez jest jednym z najbardziej nikczemnych i odrażających złoczyńców w serii Rambo. Jest brutalny, agresywny, i chce porywać tysiące młodych kobiet z Hiszpanii na swój biznes prostytucji. Zawsze jest wściekły, najprawdopodobniej z powodu uzależnienia od narkotyków wpływającego na jego zachowanie. Hugo zamierza wykorzystać pieniądze uzyskane z handlu ludźmi na finansowanie uzależnienia od kokainy i ewentualnie innych narkotyków. Hugo wydaje się używać (i zaczął brać) narkotyków, aby oderwać się od poważnego ubóstwa, które dotkliwie dotknęło meksykańską gospodarkę, jak wskazano, że Hugo, który mieszka w dużej, bogatej rezydencji, wciąż musi mieszkać w pobliżu biednych, sławnych wiosek, w których jedyne źródłem rozrywki są narkotyki, seksualni niewolnicy i ciężkie imprezy.

Hugo jest ponadto rasistowski w stosunku do białych ludzi, jak zauważono, gdy nazywa Rambo „gringo” i obawia się hipokryzji o przyszłość, w której biali atakują jego ojczyznę, kiedy on sam porywa młode hiszpańskojęzyczne kobiety ze Stanów Zjednoczonych do Meksyku.

Ciekawostki

  • Hugo jest jak dotąd najbardziej niebezpiecznym i najgorszym złoczyńcą z Rambo.
  • Pomimo tego, że Victor był wielkim złem i odpowiedzialnym za porwanie i zabicie, Hugo był głównym antagonistą, ponieważ był głównym przywódcą, a nawet był finałowym antagonistą.