FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Hugo Strange

Podejrzewam, że uważałeś się za nietykalnego. A więc, jak widzisz, nikt nie jest nietykalny.

—Hugo Strange do Bruce'a Wayne'a.

Mam wpływowych przyjaciół, Batmanie. To dopiero początek. Nie powstrzymasz mnie. Niedługo będę przewodził siłom, których nawet nie pojmujesz. Osiągnąłem to, czego wielki Batman by nigdy nie zrobił. Gotham już zawsze będzie dziękować Hugo... Strange'owi?

—Strange przed przebiciem mieczem Ra's al Ghula

Hugo Strange – jeden z trzech głównych antagonistów gry z 2011 roku Batman: Arkham City.

Strange to były psychiatra, sługa Ra's al Ghula oraz naczelnik Arkham City, który zdołał wydedukować tożsamość Batmana. Miał na jego punkcie obsesję i za wszelką cenę chciał zająć jego miejsce jako bohatera Gotham.

Biografia

Arkham Origins

Na początku swej kariery Hugo Strange pracował w więzieniu Blackgate, gdzie leczył między innymi Alberto Falcone. Pod jego kierownictwem pracowała jako stażystka Harleen Quinzel, jeszcze przed transferem do Azylu Arkham.

Nie wiadomo, czy już wtedy planował Arkham City. Najprawdopodobniej jednak ten pomysł zasugerowała mu Shiva, wysłanniczka Ra's al Ghula.

Przed Arkham Asylum

Strange'a zaintrygowała działalność Batmana w Gotham. Wkrótce to zamieniło się w obsesję i za pomocą swojego intelektu domyślił się o jego prawdziwej tożsamości – Bruce Wayne.

Hugo dowiedział się o chorobie psychicznej Quincy'ego Sharpa. Zauważył, że naczelnik Azylu Arkham był podatny na manipulację, dlatego zamierzał zrobić z niego marionetkę. Strange podawał mu do herbaty leki psychotropowe Szalonego Kapelusznika, które zamieniły go w jego sługę. Stał się on jego "twarzą", to Strange stał za wszystkim, co robił Quincy Sharp.

Pierwszym celem Strange'a było rozpoczęcie kampanii Sharpa na burmistrza Gotham. To umożliwiłoby mu władzę nad miastem, a co za tym idzie zbudowanie Arkham City.

Arkham Asylum

Nie pojawił się w tej grze, lecz w Rezydencji Arkhama możemy zobaczyć jego dokumenty. Nie wiadomo jednak, czy pracował tam dalej, czy zapomniał ich wziąć ze sobą. W tym czasie w Azylu Arkham nastał bunt wywołany przez Jokera.

Przed Arkham City

Aby nie zrujnować swej reputacji, Sharp przypisał sobie zasługi Batmana powstrzymania klauna, dzięki czemu zyskał uznanie opinii publicznej i bez problemu wygrał wybory na burmistrza Gotham. Z władzą nad miastem, Sharp wykupił znaczną jego część i przedstawił swój pozornie trafiony plan Arkham City. W rzeczywistości jednak Strange kontrolował go dosłownie w każdej chwili za pomocą komunikatora w uchu Sharpa. Oczywiście, kiedy wcześniej nieznany doktor został mianowany naczelnikiem super-więzienia, mieszkańcy poznali jego imię.

Arkham City było zamurowanym terenem Gotham City, w którym umieszczani byli więźniowie zarówno Azylu Arkham, jak i Blackgate. Mogli oni swobodnie poruszać się w nim i nawet używać broni, jednak karą za próbę ucieczki była śmierć. Więzienia strzegli strażnicy TYGER – firmy ochroniarskiej zatrudnionej przez Strange'a. W rzeczywistości jednak naczelnik szykował tajemniczą Procedurę 10 – wybicie wszystkich kryminalistów za pomocą helikopterów TYGER. Strange uważał to za swoją misję.

Oprócz przestępców w placówce umieszczani byli ludzie, którzy w jakiś sposób podpadli Strange'owi lub wiedzieli za dużo – więźniowie polityczni.

Arkham City

HugoStrangeAC

Kiedy Arkham City zostało oficjalnie otwarte, Bruce Wayne, który czuł, że jest ono niepotrzebne rozpoczął kampanię za zamknięciem super-więzienia. Strange wysłał na miejsce kilku strażników TYGER, którzy aresztowali Wayne'a i przywieźli do Centrum Rejestracyjnego Arkham City. Naczelnik torturował Wayne'a prądem i oznajmił mu, że wie o jego sekrecie oraz, że jeśli spróbuje go zatrzymać, świat pozna jego tożsamość. Teraz, jak sądził, mógł ze spokojem czekać na Procedurę 10, skoro Batman już został aresztowany. Mimo to, Bruce uciekł z niewoli i zaczął działać.

Dowiedział, że Kobieta-Kot ma być zabita przez Dwie Twarze. Co prawda Strange'a nie obchodziła śmierć Kyle, lecz wiedział, że Batman zamierza powstrzymać egzekucję. Kiedy jednak helikoptery TYGER zauważyły nietoperza, Strange oznajmił im, aby zignorować go.

Chcąc złamać nietoperza, Strange odwiedził Crime Alley, gdzie zostawił pewną niespodziankę dla Batmana w miejscu, gdzie zginęli jego rodzice w postaci nagrania oraz bukietu kwiatów dla Thomasa oraz Marthy. Batman zobaczył bukiet, kasetę oraz kartkę z napisem "To się skończy tam, gdzie się zaczęło".

Wkrótce Hugo uświadomił sobie, że jego marionetka nie jest mu już zupełnie potrzebna, a na dodatek przyłapał Sharpa na szperaniu w dokumentach. Aresztował go i umieścił w Arkham City, gdzie złoczyńcy powitali go należycie. Batman, widząc jak przestępcy biją go brutalnie, ocalił Sharpa i przesłuchał go. Ten zdradził mu, że Strange narkotyzował go i ma potężnych przyjaciół, którzy obiecali mu posadę burmistrza.

Po kilku godzinach w końcu Strange aktywował Procedurę 10 – zabicie wszystkich więźniów Arkham City. Bombardowanie uderzyło m.in. muzeum oraz sąd. Strange także rozkazał zniszczyć dom Wayne'a oraz Batjaskinię, lecz powstrzymali go Nightwing oraz Robin. Kiedy Batman zjawił się w Wieży Cudów, Strange ogłosił mu przez radio, że cały chaos oraz przestępczość na ulicach Gotham jest jego winą.

Nie wygrałeś. Nie możesz wygrać. Ja, Hugo Strange, jestem twoim następcą. Uratowałem Gotham.

—Strange do Batmana

Batman spotkał się z nim w Wieży Cudów, gdzie Strange powiedział, że Gotham będzie pamiętać go jako bohatera. Batman wpadł w szał i kopnął go, po czym powiedział Wyroczni, aby zdezaktywowała to miejsce. Hugo rozpaczał, że wszystko zrujnował, po czym Batman pokazał mu spalone Arkham City. Strange podziwiał ten widok. Strange upadł, lecz oznajmił, że ma potężnych przyjaciół i wkrótce będzie dowodzić siłami, jakich Batman nie mógłby okiełznać.

Zaskoczył go jednak jego 'Mistrz', który przebił go mieczem i oznajmił, że jego rola w tym wszystkim się skończyła – wtedy wyszedł na jaw fakt, że Strange był tylko marionetką Ra'sa, który był odpowiedzialny za budowę i dowodzenie Arkham City. Batman ostrzegł, że Strange potrzebuje lekarza. Poważnie zraniony, Profesor błagał go, że potrzebuje czasu. Ra's odrzucił to, mówiąc, że tak naprawdę nie był godzien dowodzenia Ligą Zabójców. Patrzył na spalone Arkham City.

Komputer: Aktywuj... Procedurę... 11... Hasło... Wayne!

—Ostatnie słowa Strange'a

Hugo's death

Umierający Strange

Hugo uświadomił sobie zdradę i wydusił aktywowanie Procedury 11 – zniszczenie Wieży Cudów oraz hasło "Wayne", co było jego ostatnim słowem. Batman w ostatniej chwili wyskoczył przez okno wraz z Ra'sem, który jednak nie przeżył upadku. Wieża Cudów (a raczej jej szczyt) ostatecznie wybuchła wraz z Strange'm, który ostatecznie przegrał.

Wraz z śmiercią Strange'a, TYGER zaprzestał atakowania Arkham City, co jeszcze bardziej zarysowało porażkę Strange'a.

Galeria

Ciekawostki