FANDOM

IMG 0442

Żołnierz Hydry podczas II Wojny Światowej

Hydra – to neo-nazistowska organizacja pojawiająca się w uniwersum Marvel Cinematic Universe.
IMG 0444

Powstanie Hydry

Historia

Kapitan Ameryka Pierwsze Starcie (2011)

Adolf Hitler podczas II Wojny Światowej stworzył wraz z najbardziej zaufanym człowiekiem – Red Skullem, naukową organizacje Hydrę. Na jej czele stanął wspomniany Red Skull. Organizacja ta wytwarzała między innymi broń pozaziemskiego pochodzenia. Hitler po jakimś czasie musiał odsunąć się jednak od organizacji gdyż działała zbyt brutalnie dla opini publicznej.

Johann Schmidt czyli Red Skull popadł w obsesje zdobycia jednego z Kamieni Nieskończoności – Tesseractu który umiał przemieścić użytkownika w dowolne miejsce na świecie 

Po jakimś czasie nowy super-żołnierz Kapitan Ameryka wraz z drużyną Howling Comandos niszczył kolejne bazy oraz fabryki Hydry. Hydra zaresztowała Kapitana i wybiła większość grupy, jednak uwolnił On się. Stoczył pojedynek ze Schmidtem (którego moc Teseractu wystrzeliła w kosmos) i jego żołnierzami, a później wleciał samolotem w którym się znajdowali do morza (aby ten nie rozbił się o Nowy Jork). 70 lat później agenci SHIELD odnaleźli w lodzie Kapitana oraz Tesseract. Kapitan dzięki serum super żołnierza po odmrożeniu żył dalej.

Dalsze funkcjonowanie

Po wojnie HYDRA istniała dalej. Rozpoczeli projekt własnych super-żołnierzy, Zimowych Żołnierzy. Jednym z nich był przyjaciel Kapitana Ameryki, Bucky Barnes. Po wypowiedzeniu odpowiednich słów Zimowy Żołnierz stawał się automatycznie posłuszny. Jednym z jego misji było zabicie rodziców Tony'ego Starka (Iron Mana).

W tym czasie wielu agentom HYDRY udało się również przeniknąć do SHIELD.

Kapitan Ameryka Zimowy Żołnierz (2014)

W 2014 przywódcą SHIELD był Alexander Pierce oraz Nick Fury. Ten pierwszy był tak naprawdę agentem HYDRY której przywodził. Agenci HYDRY postrzelili Nicka Fury'ego (który przeżył) a sam Pierce wrobił Kapitana w zdradę. Kapitan zmuszony był uciekać oraz walczyć z SHIELD. Na pomoc przyszli mu rownież Czarna Wdowa oraz Falcone. Podczas ucieczki z Waszyngtonu porwali Jasper Sitwella (współzałożyciela projektu Avengers) który również był uśpionym agentem HYDRY. W trakcie przesłuchania zjawił się Zimowy Żołnierz który zabił Sitwella, następnie atakując drużynę. Wyszli jednak z tego z życiem.

Odkryli też że HYDRA przetrzymywała cyfrową wersje mózgu genialnego naukowca z czasów II Wojny Światowej – Arnima Zoli, w gigantycznym bunkrze pełny komputerów. Bunkier wybuchł jednak gdy HYDRA wystrzeliła w niego rakietę z próbą zabicia Kapitana i Czarnej Wdowy.

Jakiś czas później drużyna wróciła do Waszyngtonu. SHIELD wypuściło wtedy nowe Hellicariery (gigantyczne latające lotniskowce). Wszyscy agenci HYDRY pod przykrywką dostali wtedy rozkaz przejęcia nowych Hellicarierów. Rozpętała się strzelanina w której uczestniczyli również bohaterowie i Zimowy Żołnierz. Wyszło wtedy najaw że wiele ważnych osób z SHIELD jest z HYDRY (np jeden z lepszych agentów – Brock Rumlow albo Grant Ward – główny bohater serialu Agenci Tarczy) . Podczas bitwy wszystkie nowe statki wpadły do morza lub w pobliżu miasta, kładąc przy tym kres SHIELD, jak i HYDRZE. Pierce zginął wypadają z okna.

Tuż przed rozbiciem Hellicariera, Zimowy Żołnierz mając przebłyski z przeszłości uratował leżącego w nim Kapitana i odszedł.

Avengers Czas Ultrona (2015)

Po wydarzeniach z Zimowego Żołnierza Hydra rozpadła się na pojedynczo działające komórki. Jedną z takich w Sokovii przewodził Baron Strucker. W 2015 Avengers zaatakowali zamek w którym Strucker z żołnierzami przeprowadzali eksperymenty z użyciem laski Lokiego. Avengersom udało się pojmać Barona, oraz zdobyć Berło Lokiego z Kamieniem Umysłu w środku.

Jakis czas później Ultron odnalazł Barona i zabił go.

IMG 0445

Żołnierze Hydry w Sokovii

Ant-Man

Parę tygodni później inna komórka Hydry chciała zakupić od Darrena Crossa technologie Yellowjacket. Transakcje przerwała jednak próba kradzieży stroju przez Ant-Mana. W pomieszczeniu rozpoczęła się walka, a agenci Hydry uciekli.