FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Ilithyia – jedna z głównych antagonistów w Spartakus: Krew i piach oraz wspierającą antagonistką w Spartakus: Zemsta. Jest córką senatora Albiniusza oraz żoną Gajusza Klaudiusza Glabera.

W jej rolę wcieliła się Viva Bianca.

Charakterystyka Edytuj

Wygląd Edytuj

Ilithyia jest kobietą średniego wzrostu, która ma długie, kręcone blond włosy i niebieskie oczy. Ze względu na bogactwo ojca zawsze ubiera się w obfite suknie i ekstrawagancką biżuterię, niezależnie od tego, co jest modne wśród wyższych warstw społeczeństwa rzymskiego.

Osobowość Edytuj

Ilithyia jest rozpieszczona, próżna i okrutna. Jest supremacjonalistką, która wierzy, że wszyscy szlachetnie urodzeni rzymianie nie dorównują jej i nie mają powodu do istnienia. Ma sadystyczne skłonności, ponieważ cieszyła się torturowaniem innych (psychicznie i fizycznie). Ma talent do manipulowania głównie przez używanie swojego ciała jako środka do celu. Ze względu na czas spędzony z Lukrecją stała się bardzo bezwzględna i nie żałuje życia innych ludzi.

Ma talent do oszukiwania innych.

Nienawidzi Spartakusa, ponieważ przeciwstawił się jej mężowi Glaberowi i spowodował bunt w jego trackich oddziałach pomocniczych, co spowodowało, że został upokorzony i stracił twarz w oczach senatu i elity rzymskiej. Jednak pomimo jej niechęci do Spartakusa i jej gniewu na jego rosnący status Gladiatora w szkole Batiatusa, tworzy bliską przyjaźń z Lukrecją, często odwiedzając jej dom.

Ma małe poczucie moralności, co pokazała uwodząc nastoletniego Numeriusza. Zrobiła to, by ten rozkazał Spartakusowi zabić Varro, swojego jedynego przyjaciela. W czasie buntu Spartakusa ucieka i bez wyrzutów sumienia skazuje wielu przyjaciół na śmierć rozkazując zamknąć drzwi, w czasie gdy w szkole szaleją buntownicy. Próbowała też opuścić Glabera po bezlitosnym lekceważeniu jego uczuć, chociaż po tym, jak jej ojciec został zabity, a on stał się bardziej bezwzględny, Ilithyia dostrzegła okrucieństwo, którego naprawdę może dokonać. Otrzymała nawet podobne traktowanie od niego.

Ciekawostki Edytuj

  • Ilithyia jest uważana za jedną z najbardziej bezwzględnych złoczyńców serii.
  • Jest jedną z najbardziej szalonych postaci w serii, ponieważ nie ma wyrzutów sumienia i jest gotowa zrobić wszystko, aby uzyskać to, czego chce.