Insidious Six — antagoniści w serialu Spider-Man: The Animated Series, a dokładnie w drugim sezonie.

Jest to sześcioosobowa grupa uformowana przez Kingpina, który chciał raz na zawsze zniszczyć Spider-Mana, po tym jak przestępczy kartel zarzucił mu nieporadność w jego pokonaniu.

W jej skład wchodzą: Doktor Octopus, Kameleon, Rhino, Mysterio, Shocker i Skorpion. A po śmierci Mysterio dołączył do nich Vulture

Początkowo jej celem było jedynie zabicie Spider-Mana, lecz później Kingpin rozkazał im pozbycie się jego biznesowego rywala, Silvermane'a.

Insidious Six nie zdołało zlikwidować obydwu celów, więc pomimo sprzeciwu Kingpina, grupa rozpadła się i wszyscy członkowie poszli w swoje strony.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Spider-Man: The Animated Series[edytuj | edytuj kod]

Początek[edytuj | edytuj kod]

Kingpin był obecny na spotkaniu kartelu narkotykowego, podczas którego Silvermane wymienił mu jego nieudane próby zabicia Spider-Mana, po czym nazwał go nieudacznikiem.

Kingpin odparł, że przygotował plan zabicia Pająka, który ma duże szanse na powodzenie. Uwolnił z więzienia Kameleona, Octopusa, Mysterio, Rhino, Shockera i Skorpiona, po czym zabrał ich do swej kryjówki.

Tam Kingpin wyjaśnił powód ich sprowadzenia, zachęcając ich do współpracy między sobą jako grupa Insidious Six. Co prawda każdy chciał pokonać Spider-Mana w pojedynkę, ale Fisk szybko zabronił takich działań, ponieważ jako drużyna działaliby o wiele lepiej.

Pierwsze starcie[edytuj | edytuj kod]

Insidious Six od razu zaczęło popełniać zbrodnie w mieście, aby sprowokować Spider-Mana do walki. Doszło nawet do tego, że Kameleon udawał Spider-Mana, po raz kolejny próbując wrobić go w przestępstwa.

Spider-Man zaatakował ich dopiero po kilku dniach, ponieważ zaspał aż dwa dni. Kiedy się zjawił, wpadł w pułapkę szóstki. Nagle grupa zaczęła prowadzić wewnętrzne spory o to, kto zabije Spider-Mana. Na szczęście sytuacja ustabilizowała się i zaczęli zyskiwać przewagę nad Pająkiem.

Na dodatek Spider-Man stracił chwilowo swoje moce, będąc zmuszonym do odwrotu, tym samym przegrywając pierwszą rundę.

Szantaż[edytuj | edytuj kod]

Po przegranej z rąk Insidious Six, Spider-Man dziwnie zniknął z miasta. Skorpion zasugerował zapytanie Petera Parkera, gdzie on się znajduje. Doktor Octopus wpadł jednak na inny plan - odwiedził ciocię May, której powiedział, że Peter zemdlał i jest teraz w jego klinice. Tym sposobem porwali May, szantażując Petera.

Spider-Man zjawił się w klinice, gdzie ponownie wpadł w pułapkę. Przegrał walkę z szóstką, po czym został zdemaskowany przez Octopusa. Złoczyńcy odkryli tożsamość Spider-Mana - Peter Parker. Mimo to, Octopusowi przyszło do głowy, że Peter nie jest prawdziwym Pająkiem, bo był zdesperowany, aby Insidious Six uwolniło jego ciotkę, a także za słaby w walce.

Walka[edytuj | edytuj kod]

Silvermane widział nagranie walki, upewniając się, że Kingpin był nieudacznikiem, ponieważ jedynie porwał starą kobietę i jej siostrzeńca. Tracąc cierpliwość, rozkazał Hammerheadowi zlikwidowanie rywala.

Kingpin uprzedził jego wszelkie działania, wykorzystując Insidious Six do porwania go. Spider-Man zobaczył szóstkę uprowadzającą "jakiegoś starca" (nie wiedział, kim tak naprawdę jest Silvermane), więc pomógł mu i razem uciekli do starego magazynu.

Pod osłoną ciemności, Spider-Man oszukał Insidious Six tak, że członkowie grupy znokautowali samych siebie, co umożliwiło ucieczkę Pająka i Silvermane'a.

Zawieszenie[edytuj | edytuj kod]

Po nieudanych próbach zabicia Spider-Mana i Silvermane'a, Insidious Six poinformowało Kingpina o zawieszeniu ich działalności, nawet pomimo protestów samego założyciela. Po tym każdy członek grupy poszedł w swoją stronę.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W komiksach grupa nosiła nazwę Sinister Six. W wyniku silnej cenzury nałożonej na serial, scenarzysta John Semper Jr. musiał zmienić nazwę na Insidious, ponieważ rzekomo Sinister byłoby zbyt straszne dla dzieci.