FANDOM

Zobacz inne pojęcia – Eggman

Jestem Dr. Robotnik, najbardziej przebiegły geniusz naukowy na świecie!

—Dr. Eggman przedstawiający się w Sonic Adventure.

Obywatele Ziemi, zamieńcie się w słuch i wysłuchajcie mnie bardzo uważnie! Nazywam się Dr. Eggman - największy naukowiec na świecie, a wkrótce największy władca na świecie. Teraz zobaczycie początek największego imperium wszechczasów!

—Dr Eggman drwiący ze świata w Sonic Adventure 2, kiedy niszczy połowę księżyca.

Doktor Ivo Robotnik ps. Eggman (jap. ドクター・エッグマン Dokutā Egguman, ロボトニック Robotonikku) jest głównym antagonistą gier z serii Sonic the Hedgehog firmy Sega. Jest szalonym geniuszem, który dąży do dominacji nad światem, a także arcy-nemezis Jeża Sonica i jego najlepszego przyjaciela, Tailsa. W innych wystąpieniach był jednym z czterech tritagonistów (obok Sonica, Amy i Rouge) Shadow the Hedgehog oraz antybohaterskim tritagonistą Sonic Rivals i jego kontynuacji. Z biegiem lat jego charakterystyka zmieniała się w taki sposób, że raz jest przedstawiany jako poważne zagrożenie, raz bardziej komiczna i głupkowata postać, antybohater lub też mieszanka tego wszystkiego. W późniejszych latach stał się bardziej zły i szalony, gdy jego nienawiść do Sonica ostatecznie go przejęła i zaczęła doprowadzać do chęci zniszczenia wszystkiego na całym świecie, w przeciwieństwie do jego starego hegemonicznego ja.