FANDOM

Jack Welker - lider Gangu Białych Supremacjonistów. Jego bratanek Todd Alquist jest wspólnikiem dystrybutora narkotyków Waltera White'a. Jack służy jako ostatni antagonista Breaking Bad.

Wcielił się w niego Michael Bowen, który także zagrał Matchesa Malone'a oraz Bucka.

Biografia Edytuj

Jack pojawia się po raz pierwszy, gdy Walt prosi o zorganizowanie zabójstwa dziewięciu więźniów, którzy są świadkami zaangażowania Walta w Gustavo Fringa, w ciągu 2 minut obejmujących kilka różnych więzień. Pomimo pierwotnego sceptycyzmu Jacka co do powodzenia planów, wykonuje zadanie.

Później osobiście bierze udział w zabójstwie barona metamfetaminy - Declana i jego współpracowników, na polecenie Lidii Rodarte-Quayle, aby uczynić Todda jedynym kucharzem mety i przejąć terytorium Declana.

Później on i jego gang biorą udział w strzelaninie z agentami federalnymi Stevenem Gomezem i Hankiem Schraderem, gdy dwaj agenci mieli właśnie aresztować Walta na środku pustyni. W wyniku strzelaniny Gomez zginął, a Hank został ciężko ranny. Walt błaga o życie Hanka, ale Jack brutalnie zabija Hanka strzałem w głowę, a następnie kradnie większość pieniędzy Walta, pozostawiając mu tylko ułamek tego, co zgromadził w swoim rozległym imperium narkotykowym. Jack i Todd biorą również Jessego Pinkmana, byłego partnera Walta w operacji mety, jako niewolnika, który gotuje metę we własnym prywatnym laboratorium. Zapewniają jego współpracę, gdy Todd morduje byłą dziewczynę Jessego przed nim i grozi, że zrobi to samo jej synowi, jeśli nie w pełni się zastosuje. Jack i Todd grożą następnie żonie Walta - Skyler i ich najmłodszemu dziecku, jeśli ujawni policji jakiekolwiek informacje na ich temat lub Lidii.

Walt ostatecznie wyłania się z ukrycia po tym, jak stał się ofiarą ogólnopolskiej obławy. Kontaktuje się z Toddem i organizuje spotkanie z Jackiem i jego gangiem, najwyraźniej w celu omówienia interesów. Gdy Walt zostaje dopuszczony do podjazdu do ich głównego klubu w ukrytym kompleksie, Jack wita go w środku i wyjawia, że ​​zamierza zabić Walta, ponieważ jest on zbyt wielkim obciążeniem i nie ma dla nich żadnego pożytku. Walt drwi z niego i oskarża go o „partnerstwo” z Jessem w tworzeniu mety, co wkurza Jacka za to, atakując jego uczciwość. Następnie Jack każe Toddowi zaprowadzić Jessego do pokoju, aby pokazać Waltowi, w co zmienił Jessego, w zasadzie pobitego i złamanego niewolnika. Bez wiedzy Jacka, Walt przemycał zdalnie sterowany karabin maszynowy M60 w bagażniku swojego samochodu. Walt następnie kładzie Jessego na podłogę i aktywuje broń, która rani Jacka i zabija wszystkich jego ludzi, z wyjątkiem Todda. Gdy Jack próbuje się wyczołgać z rzezi, Walt podnosi pistolet jednego z poległych gangsterów i celuje w niego. Jack próbuje przekonać Walta, aby pozwolił mu żyć, i mógł powiedzieć mu, gdzie jest reszta jego pieniędzy, ale zanim dokończy swoją propozycję, Walt z zimną krwią strzela mu w głowę, zabijając go.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest drugą ostatnią osobą, która umarła na ekranie w serii Breaking Bad i trzecią ostatnią śmiercią w całej serii (Lydia umiera poza ekranem w szpitalu przez Walta, jak słychać w El Camino).
  • Jack umiera w taki sam sposób, jak szwagier Walta - poprzez postrzał w głowę w połowie zdania. Jednak w przeciwieństwie do Hanka, który spokojnie zaakceptował swój los, Jack raczej błagał o swoje życie, pokazując go jako tchórza, gdy nie był w stanie zagrozić i zastraszyć swoich wrogów.
  • Został zabity przez Pistolet Browning HP, tego samego pistoletu, którego użył do zabicia Hanka.