FANDOM

Jacopo de' Pazzi – poboczny antagonista z gry Assassin's Creed II. Jest to członek zakonu templariuszy oraz wujek Francesco de' Pazzi.

Jest jednym z antagonistów Sekwencji 3, drugorzędnym antagonistą Sekwencji 4, a także głównym antagonistą Sekwencji 5.

Biografia Edytuj

Assassin's Creed II Edytuj

Jacopo de' Pazzi pierwszy raz pojawił się w San Gimignano, gdzie w 1478 uczestniczył w spotkaniu spiskowców Pazzi. Tam templariusze omawiali swoje role w planie. Wielki Mistrz przydzielił mu zadanie uspokojenia tłumu po zgładzeniu rodziny Medyceuszy. Potem wszyscy rozeszli się, ale niedługo potem Vieri de' Pazzi zginął z rąk asasyna Ezio Auditore.

W dniu zamachu Pazzi zgromadził tłum przed Palazzo della Signoria, wykrzykujący hasło Libertà (wł. wolność). Ku jego zaskoczeniu, zamach nie powiódł się, a ludzie popierający Lorenza de' Medici powiesili nagie truchło Francesca de' Pazzi na szczycie wieży. Przestraszony Jacopo odjechał na koniu, ale Ezio wziął go jako swój cel.

Po porażce Pazzich Ezio polował na wszystkich biorących udział w spisku. W 1480 Jacopo skrył się w San Gimignano w strachu przed asasynem, a także udał się na tamtejsze spotkanie templariuszy. Zastał tam jedynie Rodrigo Borgię oraz Emilio Barbarigo (weneckiego kupca, który dostarczał bronie spiskowcom Pazzich). Jacopo obwiniał go o dostarczenie słabej broni, a także Francesca o niecierpliwość. Oburzony Borgia stwierdził, że on również jest winny porażce spisku, po czym przebił go sztyletem. Pazzi błagał jeszcze o litość, ale Hiszpan przebił jego szyję mieczem, skazując go na śmierć w cierpieniach. Ezio dobił go, skracając jego męki.