FANDOM

Królowa Jadis zwana także Białą Czarownicą - czarny charakter w cyklu książek C.S Lewisa i cyklu filmowym Opowieści z Narni. Królowa Narnii i Charnu. Jej przydomek wziął się od bladej skóry.

Wygląd

Biała Czarownica była bardzo wysoka (miała 7 stóp wzrostu, czyli ponad 2 metry). Jej twarz była wyjątkowo piękna, choć przy tym chłodna i wyniosła. Wyraźnym kontrastem dla jej białej cery była bardzo nasycona czerwień ust. Królowa posiadała siłę, dzięki której umiała bez problemu wyłamać latarnię. W ręce zawsze trzymała magiczną różdżkę, za której dotknięciem wszystko zamieniało się w kamień.

Osobowość

Jadis jest postacią bez wątpienia negatywną, złą i okrutną. Żądna władzy. Cechowały ją odwaga i determinacja, ponieważ zawsze chciała osiągnąć swoje cele, nie zważając na inne czynniki. Udawała osobę miłą, niejednokrotnie kuszącą, aby w końcu pokazać pazury w najmniej oczekiwanym momencie. Nie wiedziała, co to miłość.

Ciekawostki

  • Jadis z pewnością nie jest człowiekiem. Jest przypuszczenie że może być pół olbrzymem i pół dżinem.
  • Słowo Jadis z języka perskiego znaczy czarownica. Za to po francusku znaczy kiedyś, poprzednio, dawno.