FANDOM

Jaime Lannister, znany również jako Królobójca – postać pojawiająca się w serii Pieśń lodu i ognia oraz w telewizyjnej adaptacji Gra o tron. Jest on drugim dzieckiem i pierworodnym synem lorda Tywina Lannistera z Casterly Rock i jego żony Lady Joanny, także z domu Lannister. W wieku piętnastu lat wychowany na członka Gwardii Szalonego Króla Aerysa II Targaryena, Jaime stał się najmłodszym członkiem w historii prestiżowego rycerskiego zakonu.

Zdobył obraźliwy przydomek "Królobójca", gdy zdradziecko zabił króla Aerysa pod koniec Rebelii Roberta. Przez większość swojego życia Jaime miał potajemnie kazirodczy związek ze swoją bliźniaczą siostrą, Królową Cersei. Spłodził z nią troje swych dzieci: Joffreya, Mycellę i Tommena, choć większość królestwa uważa, że ​​ich ojciec był mąż Cersei, król Robertem I Baratheonem.

Służy jako jeden z dwóch głównych antagonistów sezonu pierwszego, obok Cersei. Podczas sezonów drugiego i trzeciego stał się antybohaterem, a od czwartego sezonu stał się wspierającym bohaterem, choć nadal ma pewne cechy antybohaterskie.

Galeria