FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Jan Valentine jest młodszym bratem Luke'a Valentine'a oraz pomniejszym antagonistą w mandze i anime Hellsing.

Biografia

Jan prowadził atak na siedzibę Hellsing wraz z Lukiem za pomocą armii upiorów. Gdy Jan i Luke dokonali masakry wielu sił organizacji, Luke wyruszył na bitwę z Alucardem. Podczas zaciętego spotkania z Walterem, który go wysłał, Jan uwolnił większą liczbę upiorów, tym razem zabitych przez niego członków Hellsingów. W sali konferencyjnej okrągłego stołu Integra strzeliła kilkakrotnie Janowi w głowę, a potem Montana Max, wyczuwając swoją porażkę, podpala go, z czego Jan wydaje się być prawie zadowolony. W ostatnich chwilach życia Jan wspomina nazwę „Millenium”.

Z powodu dewastacji organizacji Hellsing w Londynie, do której doprowadzili bracia Valentine, Walter i Integra zostali zmuszeni zatrudnić najemników (na szczęście dla nich zatrudnieni najemnicy są lojalni wobec swoich kontraktów), aby szybko odbudować swoją organizację. Z 86 członków Hellsing przeżyło tylko 12: z czego ośmiu żyło tylko dlatego, że tego dnia byli z dala od kwatery głównej. Tak więc jedyna czwórka, która przeżyła najazd braci to Integra, Walter, Alucard i Seras.

Charakterystyka

Wygląd

Jan ma ciemną skórę, bursztynowe oczy i ciemne włosy. Nosi ciemnoniebieską kurtkę z wysokim kołnierzem i ciemnoniebieskie spodnie z białymi wykończeniami. Ma także białe rękawiczki i ciemnoniebieską czapkę z biało-złotym wzorem z przodu.

Jan ma wiele złotych kolczyków: niektóre na obu uszach, na nosie, brwiach, policzkach i dwa na dolnej wardze. Później jedno z kolczyków na jego wardze zostaje wyrwane przez druty Waltera podczas ich walki w posiadłości Hellsing.

Opis Jana w notatkach autora na końcu 2 tomu mangi, żartobliwie implikują, że ma on wiele ukrytych kolczyków.

Osobowość

Jan okazuje się być wulgarny, nieuprzejmy i jest jedną z najbardziej odrażających postaci w serii, nieustannie wyrzucając z siebie wulgaryzmy i komentując je. Jest również najbardziej odpychający, biorąc pod uwagę fakt, że często jest głośny, kiedy mówi i śmieje się dość często, nawet w obliczu porażki lub śmierci. W przeciwieństwie do swojego brata, który zwykle jest opanowany i skupia się na utrzymaniu rodzinnego biznesu, Jan nie wydaje się być naprawdę zadowolony, chyba że cieszy się sobą, powodując chaos i zniszczenie. To i jego wygląd czynią go kompletnym przeciwieństwem swojego brata. Sugeruje się, że on i jego rodzina pochodzą z bardzo ubogiego pochodzenia, ponieważ Jan powiedział, że „on potrafi unieść się od dna”.

Ciekawostki

  • W pewnym momencie krzyczy „W górę w górę! W dół w dół! Lewo prawo lewo prawo!” co odnosi się do słynnego kodu Konami (Góra, Góra, Dół, Dół, Lewo, Prawo, Lewo, Prawo, B, A, Start). W Contrze na konsolę NES wpisanie tego kodu na ekranie tytułowym daje graczowi 30 dodatkowych żyć.