FANDOM

Jason Todd - postać z komiksów o Batmanie, drugi Robin, który zginął z rąk Jokera. Po swej śmierci został wskrzeszony, przybrał pseudonim Red Hood i stał się dosyć brutalnym mścicielem.

Po raz pierwszy pojawił się w Batman #357 w marcu 1983 roku.

Geneza Edytuj

Oryginał Edytuj

Dzieciństwo Jasona było bardzo podobne do jego poprzednika w roli Robina - Dicka Graysona. Jego rodzice byli akrobatami, którzy zostali zabici przez Killer Crocka. Bruce Wayne usłyszał o morderstwie i przygarnął chłopca, mianując go nowym partnerem. W czasie, gdy Bruce wyjechał do Gwatemali, aby pokonać Jokera, Jason znalazł kostium Robina i odział go, kupując bilet do Ameryki Południowej. Następnie zauważył walkę Batmana z Jokerem i pomógł mu go przezwyciężyć. Był to debiut Jasona w roli Robina.

Kolejna wersja Edytuj

Po Kryzysie na Nieskończonych Ziemiach, przeszłość Jasona została zmieniona. Był to młody przestępca, który próbował ukraść koła od Batmobilu w Crime Alley. Mroczny Rycerz odesłał go do szkoły, jednak okazało się, że tamtejsza dyrektorka jest tak naprawdę przestępcą. Todd wraz z Batmanem zneutralizował kobietę, dzięki czemu dostał rolę drugiego Robina.

Biografia Edytuj

Two-Face Edytuj

Niedługo po zyskaniu roli Robina, Jason odkrył, że jego ojciec został zamordowany przez Two-Face'a.

Batman wraz z Robinem odnaleźli go i pokonali, po czym Jason wpadł w szał i zaczął go dusić. Co prawda Batman powstrzymał go od zabicia przestępcy, jednak ta sytuacja pokazała gniew chłopca.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Przed stworzeniem historii Śmierć w Rodzinie, autorzy zamieścili we wcześniejszych komiksach reklamę, która zawierała spoiler co do losu Robina. Co ciekawe, twórcy pozwolili czytelnikom przegłosować, jak potoczy się jego historia - ostatecznie większość wybrała śmierć Robina, choć są spekulacje, że niezależnie od tego, co wybraliby ludzie, Robin musiałby zginąć.
    • Istnieje alternatywna wersja ostatniej strony, ukazująca odwrotny los Robina. Stworzono ją na wypadek, gdyby fani zagłosowali za uratowaniem Jasona. Ukazała się ona w druku w Batman Annual #25 z 2006, w którym ogłoszono powrót Jasona do komiksów. Fakt istnienia takiej wersji stawia teorię o niezależności głosowania pod znakiem zapytania.
  • Jason pierwotnie miał włosy koloru blond, więc zanim wszedł w kostium Robina, musiał je przefarbować na czarno.