FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Jason Voorhees - główny antagonista remake'u z 2009 roku Piątku 13-go i opiera się na swoim pierwotnym wcieleniu o tym samym imieniu.

Wcielił się w niego Derek Mears, który również zagrał klasycznego Predatora i Curtisa Millera.

Biografia

Zdeformowany fizycznie i psychicznie Jason jest świadkiem, jak jego matka zostaje pozbawiona głowy przez obozowego doradcę po tym, jak próbowała zabić wszystkich w zasięgu wzroku. 30 lat później grupa nastolatków (Wade, Richie, Mike, Whitney i Amanda) przybywa do Camp Crystal Lake na wyprawę campingową, aby znaleźć marihuanę posadzoną w lesie. Kiedy Mike i Whitney odkrywają opuszczony obóz Crystal Lake, dorosły Jason zabija Mike'a, ale oszczędza Whitney i postanawia ją porwać, ponieważ w młodym wieku przypomina jego matkę. Sześć tygodni później Trent wraz ze swoją dziewczyną Jenną, bratem Trestonem i ich przyjaciółmi Chelsea, Bree, Nolanem, Chewie i Lawrencem przybywają do letniej chaty Trenta nad brzegiem jeziora Crystal.

Grupa nie zdaje sobie sprawy z wydarzeń, które miały miejsce kilka tygodni wcześniej. Clay Miller przybywa do miasta, by przeszukać Crystal Lake w poszukiwaniu swojej siostry Whitney, która według niego żyje. Clay ostatecznie udaje się do domku Trenta, gdzie Jenna zgadza się pomóc mu w szukaniu siostry po drugiej stronie jeziora. Podczas gdy Clay i Jenna szukają wskazówek, Jason zabija Chelsea i Nolana, którzy budzą się na jeziorze. Clay i Jenna docierają do starych obozowisk Crystal Lake, gdzie są świadkami, jak Jason wciąga martwe ciało do jednego z opuszczonych domów obozowych. W międzyczasie Chewie, Laurence i Bree bawią się, gdzie Chewie pali swoją wargę i idzie do szopy na narzędzia, by zdobyć narzędzia, aby naprawić złamane krzesło.

Para biegnie z powrotem, aby ostrzec pozostałych o Jasonie, który wkrótce przybywa i odcina zasilanie kabiny. Po zabiciu Chewie'go i Lawrence'a, którzy wyszli przed dom, Jason zakrada się do kabiny i zabija Bree. Trent, Clay, Jenna i Treston uciekają z domu, ale Trent zostaje zabity, gdy dociera do głównej drogi. Jason następnie ściga Claya i Jennę z powrotem na obozowiska, gdzie Clay odkrywa legowisko Jasona i znajduje siostrę przykutą do ściany. Clay uwalnia ją i cała trójka próbuje uciec. Cała czwórka znajduje wyjście, ale Jenna zostaje zabita przez Jasona (który właśnie przybył), zanim zdążą się wydostać. Jason śledzi Clay, Whitney i Treston. Treston wpiega do lasu, którego już nigdy nie widać.

Następnie Whitney, udając, że jest panią Voorhees, wykorzystuje miłość Jasona i pamięć jego matki, aby odwrócić jego uwagę na tyle długo, aby dźgnąć go w klatkę piersiową jego maczetą. Następnie Clay i Whitney zrzucają pozornie martwe ciało Jasona do jeziora. Ale zanim mogą odejść, Jason nagle przedziera się przez drewnianą przystań i chwyta Whitney, najprawdopodobniej ją zabijając.