Złoczyńcy Wiki
Advertisement

Zobacz inne pojęcia – Joker

Skull-32-xxl.png
Uwaga!
Ten złoczyńca został uznany za Czyste Zło. W związku z tym jest jednym z najgorszych złoczyńców, pozbawionym jakichkolwiek pozytywnych cech i bez żadnych szans na nawrócenie się. Nawet jeśli posiada jakieś pojedyncze pozytywne cechy to najczęściej są one całkowicie fałszywe, nieszczere i w ogóle nie usprawiedliwiają ohydnych zbrodni jakich złoczyńca się dopuścił, albo jeśli posiada jakieś humorystyczne lub komediowe momenty, to nijak one nie umniejszają dokonanych przez niego nikczemnych czynów. Dla tego rodzaju złoczyńcy robienie złych rzeczy jest tak naturalne, jak oddychanie.

Cześć bracie. Nie sądziłeś, że możesz się tak łatwo mnie pozbyć, prawda? Widzisz, moje dni były policzone, ale ty, oh, będziesz kontynuował to dla mnie. Bądź moją ostateczną zemstą! Więc uspokój się. Nie walcz z tym. Wdychaj to. Ten gaz jest specjalną mieszaniną, którą wykonałem dla Ciebie. Coś, co w końcu cię uwolni. Czas się zabawić. Spal to, bracie. Spal to wszystko!

—Jerome do Jeremiaha

Jeremiah Valeska, znany również jako Xander Wilde jest antagonistą pojawiającym się w czwartym sezonie serialu Gotham. Jest on bratem bliźniakiem Jerome'a Valeski.

Identyczny młodszy brat bliźniak Jerome'a Valeski, Jeremiah był kiedyś inżynierem budowlanym, który ukrywał swoją niepokojącą naturę przed opinią publiczną, aż do dnia śmierci Jerome'a, stając się jego następcą. W przeciwieństwie do Jerome'a, Jeremiah był znacznie bardziej opanowanym i inteligentnym anarchistą, wykorzystując kult Jerome'a do wywołania chaosu i anarchii w Gotham, jednocześnie starając się zabić Bruce'a Wayne'a i Jima Gordona po nieudanej próbie nawiązania więzi z Waynem, stając się jego arcynemezis.

W jego rolę wcielił się Cameron Monaghan, który zagrał także Jerome'a.

Biografia[]

Jeremiah i Jerome byli identycznymi bliźniakami, a pewnego dnia ich mama odesłała ich oboje, wiedząc, że Jerome będzie zły. Jeremiah staje się inżynierem o wysokich kwalifikacjach i pracuje dla niego jako pełnomocnik. Zmienia także swoją tożsamość na Xandera Wilde'a, aby uchronić się przed Jerome'm.

Galeria[]

Advertisement