FANDOM

Jesse Bruce Pinkman - deuteragonista w serialu Breaking Bad oraz protagonista w El Camino: Film "Breaking Bad". Jest handlarzem metamfetaminy i był partnerem biznesowym Waltera White'a.

W jego rolę wcielił się Aaron Paul.

Biografia

Przeszłość

Jesse Bruce Pinkman urodził się we wrześniu 1984 r. W rodzinie wyższej klasy średniej w Albuquerque w Nowym Meksyku. W momencie rozpoczęcia serii od dawna nie miał kontaktu z rodzicami z powodu nadużywania narkotyków i stylu życia. Po zmuszeniu do opuszczenia rezydencji rodziców, Jesse zamieszkał ze swoją ciocią Ginny, którą opiekował się aż do śmierci z powodu raka, potem pozwolono mu pozostać w jej domu, którego własność spadła na rodziców Jessego. Jesse był biednym studentem w szkole średniej, głównie z powodu jego nieuwagi i apatii. Walter White, którego Jesse prawie zawsze nazywa „panem Whitem”, był jego nauczycielem chemii. Sam Walt później mówi Jesse'owi, że „nigdy nie myślał o nim zbyt wiele”, chociaż jego matka przypomniała sobie, że Walt „musiał widzieć jakiś potencjał Jessego, naprawdę próbował go zmotywować. Był jednym z niewielu nauczycieli, którym zależało”. Pinkman później wykorzystał ten potencjał, produkując samodzielnie produkt, który Walt z uporem przyznaje, że jest równie dobry, jak meta robiona przez Walta i lepszy od tego, który wyprodukował Gale Boetticher, który posiadał zaawansowany stopień chemii.