FANDOM

No to koniec z wami, czubki! Jesteśmy Purpurowe Smoki! I nie podskoczą nam jakieś pokraki w kostiumach żółwi!

—John grozi Żółwiom Ninja.

John, znany też jako Johnny – epizodyczny antagonista w serialu Wojownicze Żółwie Ninja z 2003 roku. Pojawia się jedynie w pierwszym odcinku serialu pt. „Małe Zmiany”. Pełnił on funkcję lidera gangu Purpurowych Smoków, gdy przywódca tego gangu, Hun, był zajęty służeniem Shredderowi.

Biografia Edytuj

Nie, szefie! Błagam!

—Ostatnie słowa Johna, tuż przed jego śmiercią.

Nic nie wiadomo na temat przeszłości Johna poza tym, że w pewnym momencie życia stał się członkiem gangu Purpurowych Smoków, a później został zastępcą szefa.

W pierwszym odcinku dowodzi on grupą Purpurowych Smoków, wraz z którą kradnie sporą ilość pieniędzy i używa do tego opancerzonej furgonetki. Jednak, w wyniku pewnych obrotów spraw, jeden z Żółwi Ninja, Raphael, zostaje przypadkowo uwięziony w furgonetce, przez co pozostałe Żółwie, Leonardo, Donatello i Michelangelo, śledzą Purpurowe Smoki w celu uwolnienia swojego brata.

Po tym, jak inne żółwie uwalniają Raphaela z furgonetki, spotykają Johna i jego ludzi, którzy postanawiają dać im nauczkę poprzez pobicie ich. Jednak Żółwie, dzięki swoim znajomościom sztuk walki, szybko i bez trudu ich pokonują, co zmusza ich do ucieczki i zostawienia furgonetki z pieniędzmi, która trafia w ręce Żółwi.

Później John informuje o porażce przywódcę Klanu Stopy, Oroku Sakiego, który jest z tego powodu bardzo niezadowolony. Po tłumaczeniach John błaga Sakiego o drugą szansę i obiecuje mu, że więcej go nie zawiedzie, lecz rozwścieczony Saki całkowicie go ignoruje, po czym zabija go ze złości.

Po śmierci Johna zastępcą szefa Purpurowych Smoków zostaje Smocza Twarz.

Ciekawostki Edytuj

  • W oryginalnej wersji serialu głosu użyczył mu Eric Stuart, a w polskiej wersji zrobił to Andrzej Hausner.
  • Jego imię nie zostaje ujawnione w serialu, lecz w komiksie Dreamwave. Jego nazwisko zaś nigdy nie zostaje podane.
  • Gdy po raz pierwszy spotyka żółwie, poprawnie identyfikuje ich gatunek (choć myśli, że są to jedynie kostiumy). Jednak, gdy informuje Sakiego o porażce, mówi o nich, że „wyglądali jak żaby i znali karate”.