FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Chce zagrać w grę.

—Znany cytat Johna Kramera.

Johnathan "John" Kramer, znany lepiej jako Jigsaw - Ogólny główny antagonista popularnej serii horrorów, Piła. Jest byłym inżynierem budownictwa, który z biegiem lat stał się psychotycznym, nieustępliwym, złudzonym, obsesyjnym i manipulacyjnym seryjnym mordercą, którego celem jest nauczanie swoich ofiar, których porywa i wsadza w pułapki, że życie jest cenne dla nich i innych ludzi oraz bardzo angażuje się w ich życie. Prawdopodobnie najbardziej znany jest z zastraszania ofiar Billym the Puppetem, specjalnej małej czerwono-białej lalki podobnej do kabuki i znany ze swojego cytatu „Chcę zagrać w grę”.

Wcielił się w niego Tobin Bell, który później podłożył głos pod Savitara we Flashu.

Osobowość Edytuj

Ci, którzy nie doceniają życia, nie zasługują na życie.

—Najbardziej podstawowy motyw Johna Kramera usprawiedliwiający jego sadystyczne gry.

John Kramer ma głęboką filozofię, że istoty ludzkie mają instynktowną wolę życia w obliczu śmierci, chociaż lata ewolucji spowodowały, że ich postawa przetrwania stała się nudna i nie są w stanie docenić ich życia. Śmierć jego nienarodzonego dziecka, rak i nieudana próba samobójcza miały na celu doprowadzenie go do „przebudzenia” do jego postawy wobec ludzkiej natury (która jego zdaniem lunatykuje przez życie i nie doceniają swego życia) i poprzysiągł przetestować wolę każdego by poprawić ludzkość. Jako Jigsaw Kramer atakuje ofiary, które uważa że marnują swe życie, zaniedbując to, co powinny cenić lub które są sprzeczne z jego filozofią.

Chociaż charakter jego testów jest niezwykle brutalny, Kramer nie cieszy się z cierpienia swoich ofiar, ale wierzy, że pomoże im to dokonać ponownej oceny, ponieważ większość jego ofiar osiągnęła już dno w swoim życiu (zauważalnie handlarze narkotyków lub ci którzy je biorą). Jest bardzo wyrozumiały dla osób, które przeżyły testy, takich jak Lawrence Gordon, po amputacji nogi, aby uciec i zakorzenić się, że żyje.

Jednak Kramer czerpie niewielką przyjemność z testów, ponieważ lekko się uśmiechnął, słysząc krzyki uwięzionego detektywa Matthewsa (który wcześniej pobił Kramera do bliskiej śmierci) i celując w skorumpowanego Williama Eastona i jego współpracownika, Marka Hoffmana, do testowania po jego śmierć, kiedy odmówił leczenia raka, mimo że twierdzi, że jego misja nigdy nie była osobista (choć mogło tak nie być i po prostu chciał złamać uprzedzoną filozofię Eastona). Kramer ma niesmak kiedy zabija, ponieważ nie uważa się za mordercę, oraz zawsze daje swoim ofiarom szansę na ucieczkę od ich losu. Z technicznego punktu widzenia Kramer stał się zbyt słaby, aby nawet poddać testowanemu człowiekowi, i polegał na swoich uczniach, aby wykonali dla niego większość pracy fizycznej, na przykład uprowadzając i wmieszając ofiary, więc rzadko uczestniczył w morderstwie nawet drugiego stopnia.