Do szablonu +18.png
Uwaga!

Chcę zagrać w grę

—Znany cytat Johna Kramera.

Johnathan "John" Kramer, znany lepiej jako Jigsaw - Ogólny główny antagonista popularnej serii horrorów, Piła. Jest byłym inżynierem budownictwa, który z biegiem lat stał się psychotycznym, nieustępliwym, złudzonym, obsesyjnym i manipulacyjnym seryjnym mordercą, którego celem jest nauczanie swoich ofiar, których porywa i wsadza w pułapki, że życie jest cenne dla nich i innych ludzi oraz bardzo angażuje się w ich życie. Prawdopodobnie najbardziej znany jest z zastraszania ofiar Billym the Puppetem, specjalnej małej czerwono-białej lalki podobnej do kabuki i znany ze swojego cytatu „Chcę zagrać w grę”.

Wcielił się w niego Tobin Bell, który później podłożył głos pod Savitara we Flashu.

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Ci, którzy nie doceniają życia, nie zasługują na życie.

—Najbardziej podstawowy motyw Johna Kramera usprawiedliwiający jego sadystyczne gry.

John Kramer ma głęboką filozofię, że istoty ludzkie mają instynktowną wolę życia w obliczu śmierci, chociaż lata ewolucji spowodowały, że ich postawa przetrwania stała się nudna i nie są w stanie docenić ich życia. Śmierć jego nienarodzonego dziecka, rak i nieudana próba samobójcza miały na celu doprowadzenie go do „przebudzenia” do jego postawy wobec ludzkiej natury (która jego zdaniem lunatykuje przez życie i nie doceniają swego życia) i poprzysiągł przetestować wolę każdego by poprawić ludzkość. Jako Jigsaw Kramer atakuje ofiary, które uważa że marnują swe życie, zaniedbując to, co powinny cenić lub które są sprzeczne z jego filozofią.

Chociaż charakter jego testów jest niezwykle brutalny, Kramer nie cieszy się z cierpienia swoich ofiar, ale wierzy, że pomoże im to dokonać ponownej oceny, ponieważ większość jego ofiar osiągnęła już dno w swoim życiu (zauważalnie handlarze narkotyków lub ci którzy je biorą). Jest bardzo wyrozumiały dla osób, które przeżyły testy, takich jak Lawrence Gordon, po amputacji nogi, aby uciec i zakorzenić się, że żyje.

Jednak Kramer czerpie niewielką przyjemność z testów, ponieważ lekko się uśmiechnął, słysząc krzyki uwięzionego detektywa Matthewsa (który wcześniej pobił Kramera do bliskiej śmierci) i celując w skorumpowanego Williama Eastona i jego współpracownika, Marka Hoffmana, do testowania po jego śmierć, kiedy odmówił leczenia raka, mimo że twierdzi, że jego misja nigdy nie była osobista (choć mogło tak nie być i po prostu chciał złamać uprzedzoną filozofię Eastona). Kramer ma niesmak kiedy zabija, ponieważ nie uważa się za mordercę, oraz zawsze daje swoim ofiarom szansę na ucieczkę od ich losu. Z technicznego punktu widzenia Kramer stał się zbyt słaby, aby nawet poddać testowanemu człowiekowi, i polegał na swoich uczniach, aby wykonali dla niego większość pracy fizycznej, na przykład uprowadzając i wmieszając ofiary, więc rzadko uczestniczył w morderstwie nawet drugiego stopnia.