FANDOM

Żadnej litości, koleś!

—Johnny podczas walki z Danielem na plaży.

John „Johnny” Lawrence – drugorzędny antagonista w filmie Karate Kid, poboczna postać w filmie Karate Kid II i jeden z głównych bohaterów serialu Cobra Kai.

Jego rolę zagrał William Zabka.

Biografia

Karate Kid (1984)

Johnny Lawrence był najlepszym, a zarazem najbrutalniejszym uczniem dojo Johna Kreese'a Cobra Kai, przywódcą grupy uczniów z tego dojo, a także byłym chłopakiem Ali Mills.

Przez cały film Johnny nęka i gnębi Daniela LaRusso, lecz odpuszcza mu, gdy Kesuke Miyagi trenuje go do zawodów karate, w których udział bierze również Johnny i inni uczniowie Kreese'a. Podczas finałowej walki Johnny i Daniel mają ze sobą walczyć. Przed pojedynkiem Kreese każe Johnny'emu „rozwalić nogę Daniela” (która została wcześniej uszkodzona przez Bobby'ego Browna, również na polecenie Kreese'a), co Johnny niechętnie robi. Ostatecznie Daniel pokonuje Johnny'ego, który okazuje mu szacunek i osobiście wręcza mu puchar za pierwsze miejsce. Sam Johnny zdobywa drugie miejsce.

Karate Kid II

Na początku filmu Johnny cieszy się z wygrania drugiego miejsca, lecz Kreese jest na niego wściekły za to, że nie wygrał zawodów. Wściekły niszczy puchar Johnny'ego za drugie miejsce, na co ten odpowiada, że Kreese nie umie przegrywać. Wściekły Kreese zaczyna dusić Johnny'ego, lecz Miyagi interweniuje i pokonuje Kreese'a. Po tym zdarzeniu wszyscy uczniowie Kreese'a, łącznie z Johnnym, opuszczają go.

Cobra Kai