Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Skull-32-xxl.png
Uwaga!
Ten złoczyńca został uznany za Czyste Zło. W związku z tym jest jednym z najgorszych złoczyńców, pozbawionym pozytywnych cech i bez żadnych szans na odkupienie. Nawet jeśli posiada jakieś pojedyncze, pozytywne cechy to najczęściej są one fałszywe, nieszczere i w ogóle nie usprawiedliwiają ohydnych zbrodni jakich złoczyńca się dopuścił. Dla tego rodzaju złoczyńcy robienie złych rzeczy jest tak naturalne, jak oddychanie.

Zobacz inne pojęcia – Joker

Wiem, że to niedługo, ale... myślisz, że jeszcze kiedykolwiek kogoś pokochasz? Może nie zabijesz swojej następnej rodziny...

—Ostatnie słowa Jokera przed brutalnym zabiciem z ręki Supermana.

Uwielbiam to, co zrobiłeś z tym miejscem. Arkham nigdy nie wyglądało lepiej. Drodzy członkowie klanu Jokera... Znacie prawdę o incydencie w Metropolis. Superman zabił tych ludzi. Potem próbował mnie zabić. Podziwiam pracę, którą wykonałeś w moim imieniu... zakłócenia... rozproszenia... ogólne bóle pośladków Supermana. Ale pomyślmy nad tym szerzej... Harley mówi mi, że Superman zrobił to wszystko dla swoich bandytów. Wtedy Powstańcy Bat-Boya dostali trochę. Teraz też je mamy. Dzięki nim autobus może spaść na nas i nic nam się nie stanie! Slapstick w najlepszym wydaniu! Od teraz będziemy więcej niż utrapieniem. Szczekający pies stanie się szalejącym słoniem. Krzykliwa poduszka, mina lądowa! Król... Joker!

—Przemówienie Jokera do swojego klanu.

Och, Harley! Zawsze tak mocno rozczarowujesz! Dlaczego się tym w ogóle przejmuję!?

—Halucynacje Harley na temat Jokera w Injustice 2.

Joker jest jednym z antagonistów w grze Injustice: Gods Among Us i pośmiertnym antagonistą w Injustice 2.

Chcąc pogrążyć świat w chaosie i dręczyć Batmana, Joker próbował skorumpować Supermana, organizując śmierć jego ciężarnej żony Lois Lane i zniszczenie Metropolis. Te działania z powodzeniem doprowadziły Supermana do szaleństwa, ale także doprowadziły go do zamordowania Jokera w ramach zemsty, co doprowadziło go do tego, że stał się urojonym faszystą wymuszającym pokój poprzez strach i brutalność, stając się despotycznym władcą Ziemi i zabijając wszystkich, którzy mu się sprzeciwiają. To ostatecznie powoduje wojnę domową Ligi Sprawiedliwości, która trwa 5 lat i w wyniku której ginie wielu superbohaterów i miliony niewinnych. Powoduje to również, że zarówno bohaterowie, jak i złoczyńcy mają urazę do klauna za wszystko, co zrobił.

Dodatkowo Joker z głównego wszechświata pojawia się również w uniwersum Injustice podczas wydarzeń w Injustice: Gods Among Us. Joker z Injustice pojawia się ponownie w Injustice 2 jako halucynacja, a jego działania wciąż powodują problemy kilka lat po tym, jak jego „arcydzieło” doprowadziło do powstania reżimu.

Głos użyczył mu Richard Epcar, który zagrał również Jokera w Mortal Kombat vs DC Universe i Mortal Kombat 11.

Biografia

Świat Injustice

Joker zdecydował, że jest zmęczony próbami zniszczenia Batmana, a zamiast tego postanowi zniszczyć Supermana. Joker porwał Lois Lane, zabijając w procesie Jimmy'ego Olsena i uzbrajał w jej serce spust. Połączył także kryptonit z gazem strachowym Stracha na Wróble, by stworzyć gaz, który mógłby wpłynąć na Supermana. Kiedy Superman próbował uratować Lois, Joker wystawił go na działanie gazu i myślał, że Lois jest Doomsday'em i wyrzucił ją w kosmos. Tragicznie to aktywowało bombę nuklearną, które zniszczyło Metropolis i zabiło 10 milionów obywateli, a nawet kilku innych superbohaterów. Joker wyjaśnił Batmanowi, że stracił ochotę próbując go upokorzyć , więc zdecydował, że chce zniszczyć Supermana, najpotężniejszą istotę na Ziemi. Batman był jednak przekonany, że Joker przegra tak samo, ale zostali przerażeni przez żałobnego Supermana, który kilkakrotnie atakował Jokera. Joker drwi z Supermana kilka razy w stosunku do liczby ukochanych, których stracił, umniejsza jego przekonanie, że może go zreformować i mieć rodzinę, i wskazuje, że planuje kontynuować swoje plany na coraz większą skalę. Mściwy i złamany Superman zamordował go z zimną krwią, rozdzierając jego serce gołymi rękami, tuż przed przerażonym Batmanem, podczas gdy Joker śmiał się histerycznie. Wynika z tego w znacznym stopniu, że Joker celowo opracował własną śmierć z rąk Supermana, aby upewnić się, że ten ostatni stanie się złoczyńcą.

Osobowość

Chociaż Joker zawsze był całkowicie złym mordercą, jego wersja z Injustice jest jeszcze gorsza. Po tym, jak zmęczył się próbami złamania Batmana, zaczął próbować złamać Supermana, nakłaniając go do zabicia jego ciężarnej żony i nienarodzonego dziecka oraz zniszczenia Metropolis. Zrobił to wszystko, aby móc udowodnić, że każdy może stać się zły tylko przez jeden zły dzień, co sugeruje, że w pewnym momencie jemu samemu się coś takiego przydarzyło. W końcu dostał dokładnie to, czego chciał i zdołał zmienić Supermana w szalonego dyktatora, który przejął władzę nad światem.

Jokerowi kompletnie brakowało empatii, nigdy nie okazując wyrzutów sumienia za miliony istnień, które zabił podczas niszczenia Metropolis. Nigdy nawet nie okazał żadnej miłości do Harley, ciągle znęcając się nad nią, manipulując nią i postrzegał ją tylko jako pionka, którego odrzucał do woli. Nawet Harley wiedziała, jak okropnym ojcem był Joker, więc ukryła przed nim jego córkę.

W przeciwieństwie do wielu innych wersji tej postaci, temu Jokerowi brakuje tego samego humoru i uroku, który mają inne jego inkarnacje. Jest powszechnie nienawidzoną postacią, zarówno przez prawie każdego bohatera w grze, jak i nawet najgorszych złoczyńców, równie złych co Joker. Nawet Harley zaczęła dostrzegać, jak naprawdę zły był Joker, mimo że początkowo nadal go wspierała i kochała, nawet po jego zniszczeniu Metropolis i ostatecznie uwolniła się od niego.

Ciekawostki

  • Był pierwszym złoczyńcą zabitym przez Supermana.
  • Z jakiegoś powodu jego pierwszy alternatywny kostium nazywa się Insurgency, mimo że nigdy nie dołącza do grupy Batmana poza tym, ze współpracuje z Harley w wersji Injustice.
  • Chociaż fizycznie pojawił się tylko raz, Joker jest prawdziwym głównym antagonistą całej serii Injustice, ponieważ jego zepsucie Supermana spowodowało wszystkie wydarzenia w całej serii. Jest również wysoce sugerowane, że Joker zaplanował własną śmierć, aby doprowadzić Supermana do szaleństwa. Co więcej, jego odpowiednik z głównego wszechświata również prawie wyciągnął podobny plan w imieniu Lexa i komplikuje próby Rebelii, aby powstrzymać Reżim.
  • Prawie każdy złoczyńca w świecie Injustice absolutnie gardzi Jokerem, a nawet wini go za przemianę Supermana w tyrana - od oszukania Człowieka ze Stali, by zabił własną żony i nienarodzone dziecko, zniszczenia Metropolis po sprowokowanie Supermana, aż do ostatecznego zabicia go dla własnej chorej rozrywki. Nawet Brainiac ze wszystkich postaci (który jest równie zły co Klauni Książę Zbrodni) uważa go za raka, który zasługiwał na zneutralizowanie, a Harley Quinn chętnie odeszła od niego podczas wydarzeń w grze, po tym, jak zdała sobie sprawę z jego całkowitej deprawacji. Z drugiej strony Crane nienawidzi go tylko za to, że ukradł mu Toksynę Strachu i zabił go. Dlatego myśli, że Joker posunął się za daleko wyłącznie z samolubnych powodów. To samo dotyczy bohaterów, a nawet Batman stwierdził, że chociaż nie aprobował Supermana mordującego Jokera, nie mógł go winić i był bardziej zdenerwowany tym, co stało się później.
    • Z tego powodu jest często uważany za najbardziej złą wersję Jokera, jaką kiedykolwiek stworzono. Jest także jedną z najbardziej nielubianych; nie dlatego, że ludzie go nienawidzą, ale dlatego, że brakuje mu większości jego typowych, bardziej komicznych cech, a niektórym nie podoba się koncepcja, że to on jest tym, który skorumpował Supermana.
    • Jednak, co zabawne, w Injustice: Year Zero, Issue 4, ujawniono, że nawet TEN Joker ma pewne standardy, kiedy ujawnia, że nienawidzi nazistów, co jest ukłonem w stronę crossoveru Batman/Kapitan Ameryka z 1997 r., w którym Joker łączy siły z Red Skullem, tylko po to, by tą współpracę zakończyć, gdy dowiaduje się, że Red Skull jest prawdziwym nazistą.
  • Jak większość jego nowszych wcieleń, mówi z midatlantyckim akcentem. Jest to jednak jedna z niewielu gier, w których głosu nie użycza mu Mark Hamill.
  • Ma córkę z Harley o imieniu Lucy, ale nie wie, że ona istnieje. Jest tak dlatego, że jeszcze zanim zdała sobie sprawę, że był niczym więcej niż potworem, który nigdy jej nie kochał, Harley wiedziała, że Joker będzie okropnym ojcem i dlatego postanowiła zachowywać się bardziej jak ciotka w stosunku do Lucy, dopóki nie osiągnie odpowiedniego wieku, by poznać prawdę.
  • Ma 32 lata. To stawia go w tym wszechświecie w mniej więcej wieku Batmana.
Advertisement