FANDOM

Jurgen Rzeźnik - główny antagonista filmu Jumanji: Następny poziom. Jest despotycznym i brutalnym przywódcą, który ukradł Serce Sokoła z wioski Avian, by zawrzeć sojusz z braćmi Kababik.

Wcielił się w niego Rory McCann, który grał także Sandora Clegane'a.

Biografia

Wczesne życie

Niewiele wiadomo o Jurgenie Rzeźniku, z wyjątkiem tego, że kiedyś zabił rodziców Smoldera Bravestone'a. Ukradł także Serce Sokoła, kamień, o którym mówi się, że wnosi do świata Jumanji żyżność tak długo, jak może stawić czoła słońcu, podczas najazdu na wioskę Avian. Schował Serce Sokoła w ciemności, co później spowodowało, że świat Jumanji padł ofiarą niekończącej się suszy. Miał także brata, na którym kiedyś mu zależało. Jednak zabił go, zanim nakarmił go hienami.

Wydarzenia z filmu

Jurgen został po raz pierwszy wspomniany w liście od NPC Nigela Billingsleya przekazanym graczom, zanim pojawili się na wydmach. Później widzi się go, jak rozmawia ze swoimi sługusami w barze w Oazie. Graczom polecono pójść za byłą dziewczyną Smoldera do drzewa Jumanjijskiej Jagody, aby zdobyć jagodę.

Gracze ostatecznie udają się do kryjówki Jurgena na północ od Wydm w Twierdzy Zathira. Eddie i Milo zostali zamknięci w lochach fortecy, ale Spencer, Alex i Martha uratowali ich, podczas gdy Bethany i Fridge udają braci Kababik, z którymi Jurgen zamierzał się sprzymierzyć, aby na dobre odzyskać Serce Sokoła. Eddie próbuje wyciągnąć Serce ze skrzyni, ale okazuje się, że Jurgen je zabrał. Później poplecznik Jurgena ujawnił, że „bracia” są w rzeczywistości oszustami. Jurgen próbował ich zabić za manipulowanie nim, ale Martha, Spencer i Alex interweniują. Martha walczy ze wszystkimi ludźmi Jurgena, podczas gdy Jurgen ucieka do swojego pancernika, a Spencer przyciąga go liną i zakłada kotwicę.

Zanim kotwica się odłamie, Spencer wchodzi na sterowiec, aby walczyć z Jurgenem, który próbuje go zrzucić z pancernika. Spencer wstaje, gdy pancernik uderza w jedną z wież Twierdzy Zathira. Zdając sobie sprawę, że jedyną słabością Jurgena jest wcześniej wzięta Jumanjijska Jagoda, Spencer obezwładnił go nim, wystarczająco długo, by złapać Serce Sokoła, zanim Jurgen spada na śmierć. Eddie ratuje Spencera na Milo i wystawia Serce Sokoła promieniom słońca, zanim gracze powiedzą Jumanji, pokonując grę jeszcze raz. Nigel Billingsley następnie odbiera Serce Sokoła od graczy, obiecując, że będzie je chronił. Milo decyduje się zostać w Jumanji ze względu na pogorszenie stanu zdrowia, podczas gdy reszta graczy została przetransportowana z powrotem do prawdziwego świata.

Ciekawostki

  • Jurgen okazał się być bardziej niebezpieczny niż antagonista poprzedniego filmu.