FANDOM

Juri Han, znana też po prostu jako Juri, jest postacią z serii Street Fighter. Zadebiutowała w grze Super Street Fighter IV, jako pierwsza postać w serii pochodząca z Korei.

Historia

Przeszłość

Juri, urodzona i wychowana w Korei Południowej, wykazywała się tak wielkim talentem w sztuce Tae Kwon Do, że w wieku 15 lat została uznana za prawowitego praktyka tej sztuki.

Jej ojciec był prawnikiem oskarżającym potężne organizacje przestępcze i był po Shadaloo. M. Bison zaatakował samochód i zamordował rodziców Juri, a ona sama straciła lewe oko. Po tym incydencie, poprzysięgła zemstę na Bisonie i grozi, że zje go całego, wraz z kośćmi.

Wygląd

W Super Street Fighter IV Juri nosi fioletowe dudou z różowymi wzorkami (chiński napierśnik) na piersiach, które jest przymocowane ośmioma paskami na plecach, tworząc wzór pająka. Na nogach ma długie, luźne ubranie składające się z białych spodni, na których są fioletowe płaty i czarne paski, a także nosi ona długie, fioletowo-różowe rękawiczki bez palców oraz czarny długi pas z białą klamrą. Jej paznokcie są pomalowane na jasny różowy kolor. Ma ciemne włosy z grzywką, ułożone w dwa rogi, które wydają się być przymocowane różowymi wstążkami. Nosi także okłady na nogach. Jej lewe oko zostało uszkodzone dawno temu i zastąpione maszyną, która wzmacnia jej zdolności.

W Street Fighter V ma na sobie purpurowo-różowy, skórzany strój z czarnym wzorem w kształcie pająka na plecach, czarnym podkoszulkiem bez rękawów pod spodem i z czarnymi rękawiczkami bez palców z różowymi wzorami. Ma również czarną opaskę z purpurowym wzorem na lewym oku.

Osobowość

Juri zawsze podchodzi do walki emocjonalnie, w przeciwieństwie do Ryu, który poszukuje sensu. Jest mściwa i bezwzględna, a także lubi zadawać ból wrogom oraz może bardzo łatwo stracić panowanie nad sobą, kiedy uderza bez ostrzeżenia. Często pokazuje te cechy, prowokuje i wyraża sugestywne uwagi wobec jej wrogów, gdy wygra walkę. Jest ona również przebiegła i manipulacyjna. Chwilami, wydaje się być też ponura i przygnębiona. Jednak pomimo jej mściwości i bezwzględnego zachowania, wciąż ma jakieś niejasne poczucie honoru - przykładowo podczas swojej misji pokazanej w Super Street Fighter IV OVA, zostawiła małego chłopca przy życiu pomimo, że reszta cywilów została zabita. Wydaje się również, że Juri nie znosi walki z dziećmi i Evil Ryu.

Ciekawostki

  • Juri w archaicznym, koreańskim języku oznacza "pająk".

Linki zewnętrzne