FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Śliczny chłopczyk nie uratuje cię tym razem!

—Kano do Sonyi Blade.

W takim razie... Skoro mamusia jest nieskora do współpracy... to może córunia będzie. (Sonya: Jeśli kiedykolwiek...) Odpuść... a wszystko będzie cacy. Spróbuj mnie wkurzyć... a Cassie pozna bliżej wujka Kano.

—Kano grozi córce Sonyi Blade, Cassie Cage, jeśli nie pozwoli mu odejść.

Kano jest zdradzieckim i aroganckim liderem klanu Czarnego Smoka oraz antagonistą w grach z serii Mortal Kombat. Ma on chore zauroczenie Sonyą Blade (ku jej niesmakowi).

Osobowość

Jako najemnik i przywódca międzynarodowego kartelu przestępczego znanego jako klan Czarnego Smoka, wykracza on poza zwykłą brutalność i agresję, będąc jednocześnie bardzo przebiegłą i sprytną osobą. Pochodzący z Australii, Kano jest bardzo oportunistyczny i niesamowicie samolubny, będąc gotowym zdradzić własne królestwo, a nawet własnych sojuszników, dla pieniędzy lub osobistych korzyści. W rezultacie szybko stał się częścią wewnętrznego kręgu Shao Kahna, a ostatecznie też generałem armii Pozaświata (w pierwotnej linii czasu). Jedną z jego godnych uwagi cech jest jego pokręcone poczucie humoru. Łączy cechy tchórzliwego sługi, samotnego ocalałego, psychopatycznego szaleńca i bezwzględnego dowódcy. Jego działania uczyniły go wrogiem Sonyi Blade, która ma obsesję na punkcie znalezienia i sprowadzenia Kano do wymiaru sprawiedliwości.

Umiejętności

Kano jest bardzo oportunistyczny, manipulacyjny i zaradny, więc najczęściej angażuje się w walki, w których ma gwarantowaną przewagę. Zazwyczaj posługuje się swoimi członkami z klanu (Tasia, Tremor, Jarek, No Face i Thugs), aby zaangażować wroga do pokonania ich wszystkich, w celu zdobycia przewagi w walce. Chociaż Kano wykorzystuje innych na swoją korzyść, jest niezwykle biegły w walce wręcz i wykazuje duże umiejętności w posługiwaniu się nożami, w szczególności jego charakterystyczną bronią: parą noży motylowych.

Oprócz swoich umiejętności, Kano ma na swoim ciele kilka cybernetycznych ulepszeń, szczególnie jego czerwone, cybernetyczne oko, z którego może wystrzeliwać wiązkę laserową. Inną specjalną zdolnością Kano jest możliwość zwinięcia się w kulę i uderzanie nią w przeciwników. Pokazano także, że Kano jest niesamowicie silny i potężny, ponieważ potrafi przebić się przez ludzkie ciało. Potrafi nawet przebić się przez metal, wyrywać organy, oderwać czyjąś głowę, a nawet wyrwać cały szkielet z przeciwnika gołymi rękami.

Ciekawostki

  • Kano pod pewnymi względami przypomina Terminatora, a Ed Boon stwierdził, że jego projekt jest oparty na T-800 z filmu Terminator 2, kiedy jego skóra zostaje zdjęta, odsłaniając jego mechaniczne ciało.
  • Kano jest również pseudonimem znanego brytyjskiego MC.
  • Kano w większości odsłon serii jest łysy.

Galeria