FANDOM

Kapitan Moden Canady jest oficerem Najwyższego Porządku służącym jako dowódca okrętu Fulminatrix. Jest mniejszym antagonistą w filmie Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi.

Zagrał go Mark Lewis Jones.

Biografia

Wczesne życie

Canady był początkowo oficerem w Gwiezdnej Flocie Imperium Galaktycznego, służąc jako dowódca jednego z Gwiezdnych niszczycieli. Po upadku Imperium, Canady wstąpił do Najwyższego Porządku, zostając kapitanem statku Fulminatrix.

Atak na D'Qar

Canady i jego statek byli częścią floty pod dowództwem generała Huxa, która próbowała zestrzelić siły Oporu, kiedy ewakuowali D'Qar, siedzibę głównych sił Ruchu Oporu.

Chociaż Canady zdołał zniszczyć niektórych bojowników Ruchu Oporu, oddział Ruchu Oporu pod dowództwem dowódcy Poe Dameroan wykorzystał okazję do zniszczenia pancernika Canady'ego. Poe zniszczył działa Fulminatrixa, pozwalając oddziałowi bombowców Ruchu Oporu wejść i zbombardować statek kosmiczny. Podczas gdy większość została zestrzelona, zanim mogli zbliżyć się do statku, Gunner Paige Tico zdołał przedrzeć się i zrzucić bomby na statek, niszcząc go i zabijając Canady'ego.