Kapitan Ginyu (znany również jako Ginyu) jest przywódcą elitarnej grupy najemników Freezera, Specjalnego Oddziału Ginyū, drugorzędny antagonista Sagi Namek i Sagi Frieza i główny antagonista Sagi Kapitana Ginyu. Ma umiejętność zamiany ciał z przeciwnikiem. Jest najsilniejszym z Oddziału Ginyu (z poziomem mocy 120,000), i dopóki poziom mocy Son Goku nie osiągnął 180,000 z jego treningu w 100 razy większej grawitacji, był czwartym najsilniejszym wojownikiem we wszechświecie po Freezerze, Coolerze i ich ojcu Królowi Coldowi. Z powodu zdolności do zmiany ciała jego pierwotne ciało jest nieznane.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Konfrontacja z Goku[edytuj | edytuj kod]

Po tym, jak Goku pokonał Recoome'a i Burtera, Jeice pobiegł po Ginyu, który był na niego zły, że uciekł i prawie go zwolnił. Ginyu i Jeice przybyli na pole bitwy, gdzie Ginyu walczył z Goku. Wydawało się, że ma on przewagę, dopóki Goku nie osiągnął pełnej mocy, która wynosiła 60,000 jednostek ponad Ginyu. Nie mogąc pokonać Goku, zamienił ciało z nim, raniąc się przed tym.

Konfrontacja z Gohanem, Krillinem i Vegetą[edytuj | edytuj kod]

Jednak ku swemu rozczarowaniu, gdy walczył z Kuririnem i Gohanem, odkrył, że skoro nie mógł wykorzystać swojego umysłu i ciała razem, nie mógł wykorzystać swojej pełnej mocy. Po zabiciu Jeice'a, Vegeta pobił Ginyu, który był zmęczony w ciele Goku i próbował zamienić ciało z Vegetą. Goku skoczył przed niego i wrócili do normalnych ciał. Ginyu pozwolił Vegecie pobić go na jakiś czas, a potem próbował zdobyć jego ciało, ale Goku rzucił między nich żabę, powodując, że Ginyu zamienił się z nią ciało. Vegeta rozważał wykończenie go, ale Goku powiedział, że Ginyu nie stanowi już zagrożenia, a poprzedni ustąpił decydując, że zmuszając Ginyu do życia przez resztę życia w ciele żaby była bardziej satysfakcjonującą karą niż śmierć.

Jako Żaba[edytuj | edytuj kod]

Nie mogąc rozmawiać i wydać komendy zmiany, Ginyu pozostał żabą, w pewnym momencie był ścigany i całowany przez inną żabę. Jednakże był w stanie zmienić ciała jeszcze raz podczas Sagi Freezera, kiedy oszukał Bulmę, aby nałożyła na niego uniwersalnego tłumacza, pozwalając mu ukraść jej ciało i pozostawiając ją uwięzioną w starym żabim ciele Ginyu. Zabrał jej tłumacza, a potem przybył na pole bitwy w ciele Bulmy, wyczuwając aury energetyczne. Udawał Bulmę, gdy patrzył na bitwę, ale wkrótce wyszedł z ukrycia. Zaatakował Krillina, ale nie był w stanie zadać żadnych obrażeń, więc próbował zamienić ciało z Piccolo. Gohan powstrzymał go jednak rzucając Bulmę (w starym żabim ciele Ginyu) przed niego, odsyłając Bulmę do jej własnego ciała, podczas gdy Ginyu znów stał się żabą. Zarówno Ginyu, jak i Bulma zostali zdmuchnięci przez siłę bitwy, gdy Freezer atakuje Goku.

Został wysłany na Ziemię wraz ze wszystkimi innymi na Namek, gdy Dende wezwał wiecznego smoka Porungę i życzył wszystkim, z wyjątkiem Goku i Freezera, aby udali się na Ziemię. Stąd stał się liderem stawu rybnego w Capsule Corp.