FANDOM

Ken Wheatley – drugorzędny antagonista w filmie Jurassic World: Upadłe królestwo z 2018 roku. Jest najemnikiem zatrudnionym przez Eli Millsa, aby złapać dinozaury na wyspie Isla Nublar, aby mogły zostać sprzedane.

W jego rolę wcielił się Ted Levine.

Biografia Edytuj

Ken Wheatley i jego zespół najemników towarzyszyli Owenowi, Claire i Grupie Ochrony Dinozaurów na Isla Nublar, w celu zarekwirowania znajdujących się tam dinozaurów, zanim wybuchnie wulkan na wyspie i zabije ich wszystkich. Później jednak zdradza grupę po zdobyciu Blue i pozostawia ich na wyspie, aby zgineli podczas erupcji.

Podczas aukcji prowadzonej przez Gunnara Eversola, Owen wypuszcza Stygimolocha, by spowodować spustoszenie. W powstałym chaosie Wheatley próbuje wejść do klatki genetycznie zmodyfikowanego dinozaura, Indoraptora, by zabrać jeden z jego zębów jako trofeum. Strzelił w dinozaura strzałką ze środkiem usypiającym, aby powstrzymać go przed atakowaniem. Jednak Wheatley wkrótce odkrywa, że dinozaur tylko udawał, że jest ogłuszony. Chwilę później Wheatley ginie zabity przez Indoraptora.