FANDOM

Kevin Wendell Crumb - Jest tajemniczym mężczyzną, który cierpi na skrajny przypadek dysocjacyjnego zaburzenia tożsamości i ma kilka oddzielne osobowości zamieszkujące jego umysł. Kevin i większość jego osobowości wcale nie są złe, ale dwie z najbardziej dominujących - Dennis, obsesyjny, zimny i twardy mężczyzna, a Patricia, manipulująca kobieta - są na swój sposób agresywni i złośliwi. Dennis i Patricia są także gorliwymi wierzącymi w rozwijającą się 24. osobowość - "Bestię" - której, jak wierzą, pomszczą ich z "Nieczystym". Jest głównym antagonistą filmu Split z 2016 roku, a także drugorzędnym antagonistą filmu Glass z roku 2019.

W jego rolę wcielił się James McAvoy, który zagrał także Wesley'a Gibson'a, Bruce'a Robertson'a i Davida Percivala.

Biografia

Dawne życie

Split

Glass

Kevin wraca do porwanej grupy cheerleaderek do czasu interwencji superbohatera zwanego Strażnikiem (później okazał się Dawidem). Jednak zarówno David, jak i Kevin zostają aresztowani przez władze i wysłani do zakładu dla obłąkanych, w którym przetrzymywany jest także Elijah. Trzema zajmuje się dr Ellie Staple, która stara się przekonać ich, że nie ma czegoś takiego jak nadludzkie moce i że chorują psychicznie. Aby zapewnić zgodność z Kevinem, Staple zbudowała system migających świateł, które aktywują się z bliskością Kevina, co zmienia jedną osobowość na drugą. W końcu okazuje się, że Staple jest częścią anty-nadludzkiego społeczeństwa, które chce obalić wszelkie dowody dotyczące nadludzi i planuje zabić Eiljaha, Davida i Kevina. Będąc świadomym intencji Staple, Elijah zawiera sojusz z Kevinem, który pozwala tym pierwszym uciec, walcząc z uwolnionym Kevinem na terenie instytucji. Jednak Kevin wkrótce dowiedział się od syna Davida, że ​​Elijah jest odpowiedzialny za śmierć jego ojca podczas tej samej katastrofy kolejowej, w wyniku czego rozzłoszczony Kevin zabił Eljiaha, miażdżąc mu żebra, podczas gdy Staple wysyła kilku uzbrojonych ludzi, by zabili Davida. W końcu Kevin spotyka się ze śmiercią, gdy Casey Cooke (jedna z jego byłych zakładników) przytula go, i pozwala ludziom Staple'a go zastrzelić. Pomimo śmierci Kevina, jego działania były wystarczające, by pozwolić Elijahowi nagrać wydarzenie z kamerami bezpieczeństwa, zanim umarł. Matka Eliasza, Joseph i Casey, później ujawnili publicznie materiał Elijahu, Davidzie i Kevinie, ujawniając w ten sposób istnienie tych z nadludzkimi zdolnościami.