Złoczyńcy Wiki
Advertisement
Skull-32-xxl.png
Uwaga!
Ten złoczyńca został uznany za Czyste Zło. W związku z tym jest jednym z najgorszych złoczyńców, pozbawionym jakichkolwiek pozytywnych cech i bez żadnych szans na nawrócenie się. Nawet jeśli posiada jakieś pojedyncze pozytywne cechy to najczęściej są one całkowicie fałszywe, nieszczere i w ogóle nie usprawiedliwiają ohydnych zbrodni jakich złoczyńca się dopuścił, albo jeśli posiada jakieś humorystyczne lub komediowe momenty, to nijak one nie umniejszają dokonanych przez niego nikczemnych czynów. Dla tego rodzaju złoczyńcy robienie złych rzeczy jest tak naturalne, jak oddychanie.
Warning18+.png
Uwaga!

Dziś powstajemy jako jeden naród, stając naprzeciw zdradzie i zepsuciu! Wszyscy zaufaliśmy temu człowiekowi, że zaprowadzi nasz kraj w nową erę dobrobytu. Jednakże, tak jak monarchia przed Rewolucją, i on kolaborował z Zachodem, mając na uwadze wyłącznie interes własny! Kolaboracja rodzi niewolnictwo! A my nie jesteśmy niewolnikami! Nadszedł czas, byśmy pokazali naszą prawdziwą siłę. Oni nie doceniają nas. Pokażmy, że się ich nie boimy. Jak jeden mąż uwolnijmy naszych braci z kajdan obcego najeźdźcy! Nasze wojska są silne, a sprawa oczywista. Powiadam, nasze wojska są bliżej celu, którym jest przywrócenie niepodległości niegdyś wielkiemu narodowi. Nasza szlachetna krucjata się rozpoczęła. Tak jak oni czynią z naszego kraju zgliszcza, tak my winniśmy uczynić to samo ich krajom. Tak się to zaczyna.

—Mowa oskarżycielska Khaleda al-Asada

Khaled al-Asad – drugorzędny antagonista występujący w grze Call of Duty 4: Modern Warfare, saudyjski oficer i dyktator, przywódca formacji OpFor.

Biografia[]

Przed wybuchem puczu był wysokim rangą oficerem w armii saudyjskiej. Był zadeklarowanym antymonarchistą oraz przeciwnikiem rządów prezydenta Jasira al-Fulaniego, którego oskarżał o zdradę interesów państwa na rzecz państw Zachodu. Swoimi działaniami zyskał sobie popleczników, jednak przeprowadzenie puczu umożliwiło dopiero nawiązanie współpracy z Imranem Zachajewem, przywódcą rosyjskich Ultranacjonalistów. Wsparcie Zachajewa pozwoliło al-Asadowi na obalenie al-Fulaniego i przejęcie władzy w Arabii Saudyjskiej, a następnie eliminację całego obozu obalonego prezydenta. Jasir al-Fulani zostaje zastrzelony publicznie przez al-Asada, a wydarzenie to transmitowała państwowa telewizja.

Działania al-Asada w Arabii Saudyjskiej zaowocowały interwencją wojsk amerykańskich na Bliskim Wschodzie. Siły liczące 30 tysięcy żołnierzy US Marine Corps, wspomagane przez śmigłowce Cobra i Sea Knight oraz czołgi M1 Abrams otrzymały zadanie pojmania al-Asada i eskortowania go do Stanów Zjednoczonych. Dyktator zdołał jednak zbiec oraz schronić się w bunkrze przeciwatomowym dzięki wsparciu dwóch podkomendnych Zachajewa: Jurija i Władimira. Obaj również zainstalowali w pałacu al-Asada ładunek jądrowy, którego detonacja pochłonęła życie wojsk inwazyjnych. Po detonacji bomby Khaled al-Asad został ukryty w północnej części Azerbejdżanu, gdzie został wytropiony przez amerykański wywiad. Akcji zlikwidowania al-Asada podejmuje się grupa komandosów S.A.S. przy wsparciu rosyjskich lojalistów. Akcja kończy się powodzeniem: Khaled al-Asad zostaje pojmany, przesłuchany, a następnie zastrzelony.

Reboot z 2019[]

Główny artykuł: Khaled Al-Asad (Reboot)

Advertisement