FANDOM

Wilson Grant Fisk to główny antagonista sezonu pierwszego serialu Daredevil, oraz poboczny antagonista sezonu drugiego.

Jest on potężnym przedsiębiorcą, którego zainteresowania w przyszłości Nowego Jorku poprzez kontrolowanie fal przestępczych doprowadziły go do konfliktu z kilkoma partnerami, którzy go zdradzili, a także z walką z nowym strażnikiem Daredevilem.

Grał go aktor Vincent D'Onforio.

Biografia

Wczesne życie

Wilson Fisk nie miał łatwego dzieciństwa. Jego ojciec, Bill Fisk był zadłużonym alkoholikiem, który jednocześnie walczył o wygraną w wyborach do rady, sądząc, że odmieni to miasto na lepsze. Wilson był przez niego maltretowany psychicznie, na przykład gdy ojciec zmusił go do pobicia innego nastolatka, który wcześniej prześladował go i zdejmował plakaty wyborcze Fiska.

Pewnej nocy Bill zaczął bić matkę Wilsona, ponieważ ta wściekła się na niego z powodu długów. W końcu chłopak nie zniósł tego i zabił ojca, uderzając go młotkiem w głowę. Marlene (matka Fiska) pomogła mu zatuszować zabójstwo, wrzucając jego szczątki do rzeki.

Daredevil (sezon pierwszy)

Wiele lat później Fisk stał się bogatym biznesmenem, jak i ważną postacią w przestępczym podziemiu Hell's Kitchen, nawiązując współpracę z rosyjską, chińską oraz japońską organizacją przestępczą.

Wkrótce Rosjanie zaczęli być prześladowani przez mściciela w masce, który sprawiał dla nich za duże problemy. Fisk zaproponował im, że przejmie ich interesy - w tym celu wysyła do ich bazy swoją prawą rękę, Jamesa Wesley'a.

Wilson zaczął odwiedzać galerię sztuki, gdzie poznał jej właścicielkę - Vanessę Mariannę, w której się zakochał. Kiedy Fisk zaprosił ją na kolację, do restauracji wtargnął jeden z rosyjskich braci, Anatoly Ranskahov, który wcześniej został znowu zaatakowany przez człowieka w masce i ogłosił Fiskowi, że przyjmuje jego ofertę, jednocześnie ujawniając jego przestępczą działalność Vanessie. W zemście Fisk, będąc w furii zmiażdżył jego głowę drzwiami od auta. Następnie kazał Wesley'owi wysłać zwłoki jego bratu.

Gdy Vladimir zobaczył pozostałości po bracie i dowiedział się, że odpowiedzialny za to jest Fisk, wybuchła wojna gangów. Wilson zwołał zebranie, na które zaprosił Nobu Yoshioka, Madame Gao oraz Leland Owsley'a i ogłosił, że Rosjanie nie są już ich partnerami. Wysłał ludzi z materiałami wybuchowymi do kryjówek Rosjan w mieście i zdetonował je. Vladimir jednak został ocalony przez mściciela, z którym został uwięziony w zawalonym budynku. Fisk wysłał swoich ludzi w policji, aby ich zabić. Porozumiał się również przez krótkofalówkę z mścicielem i stwierdził, że mają oni wiele wspólnego; miasto jest jednak za małe dla ich dwóch.

Na następnym spotkaniu gangsterów zapytany o wybuchy w mieście, Wilson nie przyznał się do tego i zrzucił winę na człowieka w czerni. Następnie Vanessa przekonała go, aby wystąpił publicznie i przedstawił siebie jako obrońcę miasta. Fisk stał się bohaterem w mediach.

Kiedy w dokach mściciel wygrał walkę z Nobu, który został spalony, Fisk oraz jego ludzie widzą osłabionego bohatera. Zaatakował on Fiska, jednak był zbyt zmęczony, aby pokonać silnego przeciwnika. Próbował zranić go nożem, lecz przestępca nosił zbroję, uszytą jak garnitur, przez co jedynie podarł jego ubranie. Fisk rozkazał Wesley'owi zastrzelić go, jednak mściciel uciekł przez okno budynku.

Niedługo potem Fisk spotkał się z Madame Gao i powiedział, że nie miał nic wspólnego ze śmiercią Nobu. Ta jednak wyznała mu, że wie o tym, że jest on za to odpowiedzialny. Gao stwierdziła, że nie jest on tą samą osobą co kiedyś, i jego więzi z Vanessą stanowią ryzyko dla biznesu. Doradziła, aby się nad tym zastanowił.

Zorganizował bankiet charytatywny, na którym został zdradzony, ponieważ ktoś otruł kilku gości i jego partnerkę, Vanessę. Fisk natychmiast zabrał ją do szpitala i przez następne dni czekał na informacje o jej stanie. Tymczasem jego prawa ręka, James Wesley odebrał wiadomość od matki Fiska, że odwiedzili ją Karen Page i Ben Urich. Nie chcąc "dokładać" problemów Wilsonowi, nie mówiąc mu o niczym sam pojechał po Karen.

Kiedy Vanessa wyzdrowiała, Fisk obiecał, że zemści się na zamachowcu. Później jeden z jego ludzi przekazał mu wiadomość o śmierci Wesley'a, który został znaleziony martwy w starym magazynie. Fisk przybył na miejsce i zobaczył zwłoki swego przyjaciela, po czym zaczął brutalnie bić Francisa, jednego ze swoich ludzi, który wcześniej nie zatrzymał Wesley'a przed pojechaniem po Karen Page. Owsley powstrzymał go przed zabiciem go. Fisk, zauważywszy telefon zmarłego odkrył, że jego ostatni telefon był do matki Wilsona.

Później Fisk przeniósł swoją matkę do Włoch. Kiedy zapytał ją, o czym rozmawiała z Wesley'em, ta nie pamiętała konwersacji.

Fisk spotkał się z Lelandem Owsley'em, aby ustalić, kto jest odpowiedzialny za poprzednie zamachy. Niestety biznesmen stwierdził, że nie ma żadnych informacji, które mogłyby pomóc w odnalezieniu sprawcy. Nagle na telefon Wesley'a zadzwonił jego kontakt w New York Bulletin, który powiedział Fiskowi o odwiedzinach Bena Uricha u jego matki.

Kiedy Urich powrócił do domu, aby upublicznić fakty o śmierci Billa Fiska, w swoim pokoju zastał Fiska. Ten rozmawiał z nim spokojnie, aż w końcu spytał, czy był sam u jego matki. Urich potwierdził, ale wyraził, że nie boi się jego gróźb. Fisk jednak stwierdził, że nie przyszedł tu, aby mu grozić, tylko żeby go zabić, po czym rzucił się na niego. Po krótkiej i nierównej walce Urich został uduszony na śmierć.

Później Fisk spotkał się z Owsley'em, ponieważ odkrył nieprawidłowości w jego finansach. Leland w końcu przyznał się, że to on ukradł pieniądze Fiska i otruł Vanessę. Wyznał, że chciał ją zabić, ponieważ była przeszkodą dla interesów. Owsley ujawnił jednak, że trzyma Carla Hoffmana jako zabezpieczenie dla swego życia. Mimo to, Fisk w napadzie złości wrzucił go do opuszczonego szybu windy, powodując jego śmierć. Następnie zlecił zabójstwo Hoffmana.

Jego ludzie nie zdołali zabić detektywa, ponieważ uratował go człowiek w masce. Mściciel pozwolił mu żyć, pod warunkiem jeśli ten złoży na policji zeznania obciążające Fiska i jego współpracowników. Prawdziwe oblicze Fiska zostało ujawnione w mediach i został on aresztowany.

Przewożący Fiska konwój został zaatakowany i gangster wyszedł na wolność. Nie mógł się jednak nią długo cieszyć, ponieważ wytropił go człowiek w masce (teraz w zbroi). Wściekły i sfrustrowany Fisk zaatakował go, lecz mściciel był znacznie silniejszy niż przy poprzedniej walce, więc Wilson poniósł porażkę. Ponownie został aresztowany, tym razem przez oficera Bretta Mahoney'a. Teraz nowym bohaterem w prasie został człowiek w masce, nazwany Daredevilem.

Galeria

Ciekawostki

  • Scenarzysta pierwszego sezonu, Steven S. DeKnight wyjaśnił, dlaczego Fisk nie jest nazywany Kingpin w serialu, mówiąc, że jest to dopiero początek tej postaci. Pseudonim ten najprawdopodobniej pojawi się w nadchodzącym sezonie trzecim.