FANDOM

Thomas Wayne! Zakręciłeś na siebie bat!

—Klaun do Thomasa Wayne'a chwilę przed zabiciem go

Klaun - niewielki, ale znaczący antagonista thrillera psychologicznego z 2019 roku p.t Joker, filmu DC Comics opartego na postaci o tej samej nazwie, który jest pierwszą odsłoną nowej serii filmów DC Black. Jest bezimiennym anarchistą, który staje się odpowiedzialny za zamordowanie Thomasa Wayne'a i Marthy Wayne z powodu ich niesprawiedliwości wobec Gotham na końcu filmu.

Biografia Edytuj

Nic nie wiadomo o nim poza tym, że w noc zamieszek zobaczył Thomasa Wayne'a wraz z żoną i synem idących przez ciemną uliczkę. Udało mu się zablokować ich przy wyjściu i zabić zarówno Thomasa Wayne'a, jak i Marthę Wayne. Zostawiając Bruce'a jako sierotę. Nie wiadomo, dlaczego zabił Thomasa; biorąc jednak pod uwagę to, co powiedział przed zastrzeleniem go, mógł być kimś, kto kiedyś pracował dla niego.

Ciekawostki Edytuj

  • W przeciwieństwie do Joe'a Chilla, zabójcy Wayne'ów z komiksu, Klaun zabija rodziców Bruce'a Wayne'a z powodu ich kłamstw, podczas gdy Chill zabija ich, ponieważ chciał ich obrabować.
    • Biorąc pod uwagę jego rolę jako ich mordercę, niektórzy fani spekulują, że to właśnie Joe Chill kryje się pod maską klauna.