FANDOM

Klauni - główna frakcja antagonistyczno-protagonistyczna thrillera psychologicznego Joker z 2019 roku. Są ogromnymi dużymi społecznościami i grupami ludzi, którzy noszą maski klauna na twarzach, dążąc do społecznego anarchistycznego buntu przeciwko bogatej i potężnej populacji po morderstwie Arthura Flecka przeciwko 3 mężczyznom z Wall Street w metrze.

Ich bunt w końcu się udaje, a jeden z nich zabija Thomasa Wayne'a.

Biografia Edytuj

Zamieszki klaunów rozpoczęły się po tym jak Arthur zabił trzech bogatych biznesmenów, którzy atakowali go z powodu jego niekontrolowanego śmiechu. Wywołało to zamieszanie, ponieważ wszyscy widzieli to jako ludzi walczących z bogatymi, powodując oburzenie wobec Thomasa Wayne'a. Zaatakowali także dwóch detektywów po tym, jak walka między nimi miała miejsce, zanim jeden z detektywów zastrzelił klauna i spowodował, że został brutalnie zaatakowany przez tłum klaunów z powodu tego, co zrobili. Następnie rozpoczęli zamieszki wokół miasta Gotham po morderstwie na żywo Murraya Franklina udało im się uratować Arthura przed władzami i okrzyknąć go ich przywódcą. Chociaż nie otrzymujemy wyjaśnienia, co stało się później z zamieszkami, przypuszcza się, że policji Gotham udało się odeprzeć i zatrzymać zamieszki przed zabraniem Arthura do aresztu, co kończy organizację Klaunów.