FANDOM

Mój świat to tylko odcienie szarości, Batmanie. Dlatego nigdy mnie nie zrozumiesz.

—Kobieta-Kot

Kobieta-Kot, urodzona jako Selina Kyle – główna antagonistka w komiksach DC Comics z serii Batman.

Kobieta-Kot to uwodzicielsko podstępna włamywaczka i złodziejka klejnotów, która ubiera się jak kot i wykorzystuje swój bat podczas kradzieży. Chociaż większość współczesnych iteracji postaci jest tak samo bohaterskich, jak niegodziwych, Kobieta-Kot jest nadal powszechnie uznawana za złoczyńcę przez większość widzów i fanów, reprezentując ją jako główną kobiecą nemezis Batmana.

Niemniej Kobieta-Kot nadal jest czasem sprzymierzeńcem Batmana, a także często jest jego kochanką. I pomimo tego, że jest złoczyńcą, Kobieta-Kot ma swój ścisły kodeks moralny, który nie obejmuje zabijania, jednak porzuciła tę zasadę po wyskoku z Czarną Maską. Jednak Kobieta-Kot nie ma w tym nawyku, a przypadki popełnienia morderstwa zdarzają się rzadko lub wcale (kilka opowiadań w latach 70. zawierało Kobietę-Kot popełniającą morderstwo. Była także morderczynią w filmie Powrót Batmana).

Ze względu na jej łagodniejszą i bardziej honorową naturę (a także jego uczucia do niej), Batman zwykle pozwala jej prześlizgnąć się przez szczeliny. Ma własną serię komiksów DC, w której jest teraz superbohaterką i jesto to przejście, przez które bohaterka stała się dobra od lat 90.

Jej postać została stworzona przez Billa Fingera i Boba Kane'a.

Galeria Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj