FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Edward Morgan „Eddie” Blake, lepiej znany jako Komediant - pośmiertny wtórny antagonista w komiksie Watchmen i główny antagonista w jej kontynuacji z 2017 roku, Doomsday Clock. Jest nihilistycznym strażnikiem i byłym członkiem Minutemen, który uważa się za brutalną, morderczą parodię społeczeństwa z powodu postrzegania ludzi jako naturalnie zdeprawowanych z natury. Jest także ojcem Laurie Juspeczyk, znanej również jako Silk Spectre II.

W adaptacji filmowej zagrał Jeffery Dean Morgan, który grał także Negana i Sama.

Biografia Edytuj

Komediant był członkiem oryginalnego Minutemen. Przez cały film Eddie popełnił kilka przestępstw, ponieważ myślał, że ludzie są dzicy i należy ich traktować jak żart. W końcu dowiedział się, że Ozymandias planował zabić około 2 milionów ludzi (15 milionów w filmie), aby zaoszczędzić miliardy. Przestraszony poszedł do swojego starego wroga, Molocha, mówiąc mu, że był jego najbliższym przyjacielem. Kiedy Ozymandias się o tym dowiedział, on i Komediant walczyli ze sobą. Ozymandias z łatwością go pokonał, i zamordował Blake'a, wyrzucając go przez okno. Pozostali zamaskowani bohaterowie badali jego śmierć i dowiedzieli się, że to Ozymandias zamordował go, ponieważ dowiedział się o jego planie.