FANDOM

Konfederacja Niezależnych Systemów, znana również jako Sojusz Separatystów, Państwo Separatystyczne i powszechnie określane jako Separatyści, była galaktycznym demokratycznym i konfederackim rządem, który istniał podczas Wojen Klonów. Oprócz tajnego wsparcia kilku mega korporacji, w tym Federacji Handlowej i Gildii Handlu, Konfederacja została utworzona przez tysiące systemów gwiezdnych, które były niezadowolone z powodu nadmiernego opodatkowania i korupcji w Senacie Galaktycznym. Ruch separatystyczny, który rozpoczął się w 24 BBY, doprowadziłby do kryzysu politycznego, w którym narastały napięcia między nowo utworzonym sojuszem, a panującą Republiką Galaktyczną. W 22 BBY doszło do wojny między Separatystami, a Republiką Galaktyczną. Separatyści na wojnie używali armii droidów.

Przez trzy następne lata Separatyści toczyli wojnę z Repubiką, starając się przy tym doprowadzić ją do upadku. Separatyści nie byli świadomi tego, że są manipulowani przez Dartha Sidiousa, który za pomocą Hrabiego Dooku rządził Konfederacją. Pod koniec wojny Konfederacja poniosło sporo porażek na Zewnętrznych Rubieżach. Po zabiciu Hrabiego Dooku, Rada Separatystów została wysłana na planetę Mustafar, gdzie została zabita przez Dartha Vadera, a ich armia została wyłączona. Po tych wydarzeniach resztki Separatystów przeszła pod przymusem pod władzę Imperium Galaktycznego.