FANDOM

John Hardesky, znany jako Kot — antybohater, występujący w serialu Spider-Man: The Animated Series, a dokładnie w czwartym sezonie.

Biografia

Wczesne życie

II Wojna Światowa

W roku 1943, 13-letni John Hardesky wstąpił do tajnej grupy wywiadu, w przekonaniu, że został zwerbowany przez rząd do szpiegowania nazistów. Jako chłopiec o niezwykłej zręczności ćwiczył akrobatykę, ale Hardesky miał jeszcze jedną ważną umiejętność - fotograficzną pamięć.

Dzięki temu podjął się misji zapamiętania formuły otoczonej tajnością najwyższego stopnia. Podczas akcji, John był świadkiem eksperymentu na szeregowcu Stevie Rogersie, który stał się Kapitanem Ameryką. Owa formuła była tak naprawdę formułą super-żołnierza.

Młody Hardesky zorientował się, że to, co widział tamtej nocy było wydarzeniem historycznym, ale było też tragiczne, kiedy niemiecki szpieg zniszczył maszynę, zabijając kilku naukowców. Hardesky'emu udało się stamtąd uciec.

Następnie udał się do kryjówki jego zleceniodawców, w sprawie zaopatrzenia. Hardesky złożył raport, ale wyraził też zdziwienie spowodowane faktem, że "naziści" nazwali swój eksperyment Kapitanem Ameryką. Wywiad był tak naprawdę niemiecką grupą, która pracowała dla Red Skulla. Na szczęście uciekł, zanim mógł wyjawić formułę.

Dorosłe życie

John Hardesky stał się Kotem - doświadczonym i nieuchwytnym włamywaczem, który zasłynął z zuchwałej kradzieży biżuterii, znanej jako "Fortuna Ausbacha". W międzyczasie zaręczył się z Anastasią Hardy i wychował ich córkę, Felicię.

Został jednak aresztowany i postawiony przed sądem. Tajna organizacja T.A.R.C.Z.A. przejęła go, aby formuła wpadła w niepowołane ręce.

Spider-Man: The Animated Series

Porwanie przez Kingpina

Współwięźniem Hardesky'ego w areszcie T.A.R.C.Z.-y był Kameleon. Na rozkaz Kingpina, przestępca wydostał Kota z więzienia T.A.R.C.Z.-y i przekazał go w ręce Fiska, który chciał dowiedzieć się formuły super-żołnierza. Kiedy Hardesky odmówił wydania jej Kingpinowi, ten wykorzystał Doktora Octopusa, żeby porwać jego córkę, Felicię. Kot był zmuszony zastosować serum na Felicii. Tak powstał Czarny Kot.

Jednak Felicia zbuntowała się i zawarła sojusz ze Spider-Manem, aby uwolnić Hardesky'ego z rąk Kingpina. Tymczasem Kot usunął z komputera Kingpina wszelkie dane na temat formuły super-żołnierza, pozostając jedynym, który zna tą tajemnicę. Kot uciekł z samolotu Fiska, po czym tymczasowo wrócił do swojego domu, gdzie pożegnał się z rodziną. Następnie oddał się w ręce T.A.R.C.Z.-y, aby zabezpieczyć formułę.