FANDOM

Kot Tom (pełne imię: Kot Thomas Jasper Sr.) jest jednym z dwóch głównych bohaterów klasycznego serialu animowanego Tom i Jerry. Jest kotem, którego rasa jest nadal nieznana, co jest dziwne, biorąc pod uwagę, jak długo trwa seria. Ma przeważnie niebieskawo-szary kolor z białymi łapami i jasnoniebieskim brzuchem. Ma również biały ogon na końcu. Czasami ma również kolor ciemnoniebieski, ale było to tylko we wcześniejszych odcinkach. Jest rywalem Jerry'ego i jego najlepszym przyjacielem.

Historia Edytuj

Jego wybryki polegają na zastawianiu pułapek na Jerry'ego, które przez większość czasu kończą się niepowodzeniem. Spróbuje go wyeliminować, wydostać z domu, gdy zostanie poinstruowany, jak wykonywać swoją pracę, a nawet oszukać go w mniejszym stopniu, jeśli w zależności od tego rozpocznie walkę. Jego związek miłości/nienawiści z Jerrym istniała nawet kiedy był jeszcze małym kotkiem.

Biorąc pod uwagę, że Jerry jest szkodnikiem, który nie jest mile widziany w jego domu, jego działania są raczej zrozumiałe, ponieważ można po prostu powiedzieć, że stara się wykonywać swoją pracę jako kot domowy na polecenie właściciela. Ogólnie rzecz biorąc, mimo że są głównymi bohaterami, można ich zaklasyfikować jako antybohaterów, ponieważ obaj są czasem obelżywi, okrutni i złośliwi. Mimo że obaj bohaterowie zwykle wzajemnie się ze sobą antagonizują w celu uzyskania jak najlepszych wyników.