FANDOM

Król Einon – główny antagonista w filmie Ostatni smok z 1996 roku.

W jego rolę wcielił się David Thewlis, który także wcielił się w rolę Aresa w filmie Wonder Woman.

Biografia

W roku 984 tyranniczny ojciec Einona zostaje zabity podczas buntu chłopskiego, podczas gdy młody książę kształci się u swojego mentora, Bowena. Pewnego razu, gdy Bowen go instruuje, Einon zostaje śmiertelnie ranniony przez chłopską dziewczynę, Karę. Jego matka zabiera go do smoka, Draco, który zgadza się oddać Einonowi kawałek własnego serca, jeśli obiecuje rządzić sprawiedliwością i cnotą. Jednak Einon staje się równie zły jak jego ojciec, odbudowuje zamek ojca i torturuje rebeliantów dla rozrywki. Bowen uważa, że ​​smok zepsuł jego serce i przysięga zemstę.

12 lat później król Einon z powodzeniem przebudował zamek i, ścigając Karę po tym, jak bezskutecznie usiłowała go zamordować, ujawnia Bowenowi, że od zawsze był zły i kłamał, gdy składał przysięgę. Draco interweniuje i zabiera Bowen i Karę.

Kiedy buntujący się chłopi stają się bardziej wpływowi i potężni po dołączeniu Bowena i Draco, matka Eiona przedstawia mu smoczych zabójców, którzy mają za zadanie zabić Draco. Jednak król potajemnie wie, że go także mają zabić.

Kiedy Einon dowiaduje się o tym, zdaje sobie sprawę z intencji swojej matki i zabija ją, chcąc naprawić "popełniony błąd wiele lat temu, kiedy uratowała stworzenie, którego nie warto było ratować". Rebelianci następnie wtargnęli do zamku, a Einon ponownie walczył z Bowenem. Walka skończyła się tym, że Einon skoczył z wieży do basenu.

Einon przeżywa upadek i bierze Karę jako zakładniczkę ale Draco zmusza go do uwolnienia jej, gryząc się. Wściekły, Einon próbuje po raz ostatni zabić Bowena, szarżując na niego ze sztyletem. Draco błaga Bowena, by go zabił, ponieważ jest to jedyny sposób, by naprawdę położyć kres złu Einonai. Niechętnie Bowen robi to, zabijając jednocześnie króla Einona.

Galeria