FANDOM

Król Ghidorah to nadrzędny antagonista trylogii anime GODZILLA oraz główny antagonista jej finału, Godzilla: Pożeracz Planet, z 2018 roku.

Biografia Edytuj

Początki Edytuj

Ghidorah pochodzi z tajemniczego wymiaru. Był tam ostateczną formą życia, w całości składającą się z energii. Do tego wymiaru sprowadziła go rasa Exifów, która przypadkowo odkryła go podczas swojej eksploracji Wszechświata. Exifowie widzieli w Ghidorze istotę doskonałą, przy której normalne życie nie ma sensu. Dlatego też dobrowolnie ofiarowali bestii swoją planetę, po czym zaczęli go czcić. Każda planeta napotkana przez Exifów była składana w ofierze Ghidorze.

Wygląd Edytuj

Król Ghidorah, podobnie jak jego poprzednicy, ma trzy głowy, parę skrzydeł, parę ogonów i złoty kolor. Jego nogi są jednak zredukowane i ma poziomą sylwetkę, podobnie jak Servum. Ghidorah ma kilka par oczu, a także paszczę w kształcie kłów. Jego ogólny wygląd przypomina kolczastą roślinę.

Moce i Zdolności Edytuj

  • Nieśmiertelność: Ghidorah jest nieśmiertelny, ponieważ żyje od ponad 100,000 lat. Jego rodzinny wymiar wydaje się znajdować poza czasem i przestrzenią, co uniemożliwia Ghidorzę starzenie się.
    Ponadto, Ghidorah jest niezniszczalny, pod warunkiem, że jego specjalny amulet pozostanie nienaruszony.
  • Wypaczanie Czasoprzestrzeni: Wchodząc do ziemskiego wymiaru, Ghidorah zyskuje zdolność do wypaczania czasoprzestrzeni na różne sposoby:
    • Barokineza: Ghidorah jest zdolny do barokinezy, inaczej manipulacji grawitacją. Ta zdolność umożliwiła mu zniszczenie tysięcy planet. Tej samej zdolności Ghidorah użył także do zniszczenia statku Aratrum oraz do uniesienia Godzilli w powietrze.
    • Technokineza: Ghidorah może zakłócać i dostarczać nieprawidłowości do wysoko zaawansowanych systemów technologicznych. Przykładowo, załoga na mostku Aratrum odebrała przed śmiercią przekaz, że ich śmierć nastąpiła 40 sekund temu.
    • Niewykrywalność: Ghidorah jest całkowicie niewykrywalny przez systemy Zjednoczonej Ziemi. Jedynie fale grawitacyjne tworzone przez Ghidorę są wykrywalne.
    • Deflection Example

      Ghidorah odbija promień Godzilli.

      Odbijanie: Król Ghidorah ma zdolność do odbijania Atomowego Promienia Cząsteczkowego Godzilli, nawet kiedy ten jest w stanie Szkarłatnego Godzilli.
  • Elektrokineza: Ta wersja Ghidory ma zdolność do manipulacji prądem elektrycznym. Jednak zamiast strzelać snopami grawitacyjnymi z pyska, Ghidorah wyładowuje energię poprzez ugryzienie. Ta zdolność jest niemal bezużyteczna przeciwko Godzilli i tylko zamienia go w Szkarłatnego Godzillę.
  • Pochłanianie Energii: Ghidorah może pochłaniać zarówno ciepło, jak i siły życiowe. Tą pierwszą zdolność wykazał w starciu ze Szkarłatnym Godzillą. Podczas gdy Mechagodzilla został stopiony przez intensywne ciepło, Ghidorah po prostu pochłonął je, obniżając temperaturę wokół Godzilli do 0°C. Zaraz po tym, Ghidorah zaczął powoli zabijać Godzillę, wysysając jego siłę życiową.
  • Lot: Podobnie jak wszystkie wersje postaci, ta wersja Króla Ghidorah może latać. Jednak w przeciwieństwie do pozostałych, Król Ghidorah lata nie używając skrzydeł, lecz kontrolując grawitację wokół siebie.
  • Podróż Międzywymiarowa: Będąc bytem złożonym z energii, Król Ghidorah może przechodzić przez portale bez szwanku.
  • Nietykalność: Dopóki specjalny amulet Ghidory nie zostanie uszkodzony, potwór jest nietykalny. Za każdym razem, kiedy Godzilla próbował go dotknąć, jego łapa przenikała przez Ghidorę. Sam Ghidorah jednak może dotykać i atakować swoich wrogów.
  • Komunikacja: Król Ghidorah może wysyłać skomplikowane obliczenia matematyczne na specjalne urządzenie, będące w posiadaniu Exifów.

Słabości Edytuj

Pomimo tych wszystkich zdolności, Ghidorah będzie podatny na prawa fizyki, jeśli jego amulet zostanie zniszczony.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Dotychczas jest to największa wersja Króla Ghidorah, mierzy 20 kilometrów długości.
    • Jest to również największy potwór stworzony przez wytwórnię Toho.
  • Czczenie Ghidory przez rasę obcych wydaje się być nieco ironiczne, ponieważ większość wersji postaci jest pionkiem obcych.
  • Podobnie jak Król Ghidorah z filmu Ghidorah: Trójgłowy Potwór (1964) i Król Ghidorah z filmu Powrót Mothry III (1998), ta wersja postaci jest kosmicznym niszczycielem światów.
  • Symbol kultu Ghidory, będący gwiazdą z siedmioma ramionami, reprezentuje trzy głowy, dwa ogony i dwa skrzydła smoka.
  • Według Metphiesa, Król Ghidorah nadal żyje, co czyni go jedyną żyjącą wersją postaci.
  • Jest to jedyna wersja postaci, której nie grał żaden aktor. Zamiast tego był on w całości wygenerowany komputerowo.