FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Król Midlandu był władcą krainy Midland i ojcem Charlotte w mandze i anime Berserk. Początkowo jest zaufanym zwolennikiem Drużyny Jastrzębia do drugiej połowy Golden Age Arc, w której staje się antagonistą i pragnie zniszczyć całą drużynę. Początkowo przedstawiany jest jako życzliwy król, który troszczy się o swoje królestwo i lud, ale pod wpływem miażdżącego stresu z powodu ogromnej odpowiedzialności, później okazuje się, że posiada tyrańską i zboczoną stronę, którą represjonował przez lata. Od momentu afery Griffitha z Charlotte uwalnia się to w nim i całkowicie przekształca się w obsesyjnego tyrana.

Charakterystyka

Wygląd

Był wysokim mężczyzną o długich, brązowych włosach. W mandze jego włosy były wybielone, a ciało wycieńczone rok po tym, jak Griffith został uwięziony.

Osobowość

Początkowo król był w dużej mierze postrzegany jako uczciwy, mądry i hojny człowiek, mianujący Drużynę Jastrzębia arystokratami i hojnie nagradzający ich za pomoc przeciwko imperium Tudor. Król bardzo cenił Griffitha oraz zdawał się dostrzegać jego talent i użyteczność, coś, co inni arystokraci, szczególnie Julius nie zaakceptowali z powodu niższej klasy społecznej Griffitha. Był również traktowany przez swoją drugą żonę jako dobry król, choć słaby mąż i kochanek. Choć generalnie był człowiekiem życzliwym i wybaczającym, król utrzymywał tajemnicę, która ostatecznie doprowadziła go do spirali szaleństwa; stłumiona żądza jego córki Charlotte. W pewnym momencie swego panowania zaczął postrzegać swój status jako ciężar i wielce uraził się do stresów i nacisków ze strony jego pozycji władcy Midlandu. Szukał rozwiązania przez swoją córkę, którą bardzo kochał i uważał za jedyną dobrą rzecz w swoim życiu. Jednakże, gdy ta miłość wkrótce zmieniła się w pożądanie, Charlotte zaczęła gardzić swoim ojcem, a on został zredukowany do niczego oprócz rozpadającej się i szalonej skorupy tego, czym był kiedyś.

Po dowiedzeniu się, że Griffith spał z Charlotte, szacunek, jaki kiedyś miał dla rycerza, przerodził się w pogardę i on sam dopilnował, by osobiście ukarać Griffitha, wtrącając go do lochu. Po tym, jak Griffith wydedukował prawdziwe uczucia króla wobec swojej córki, król od tego czasu stał się szalonym i bezlitosnym człowiekiem, każąc dokonywać brutalnych tortur na nim, a nawet grożąc własnym strażnikom, ostrzegając ich, że jeśli kiedykolwiek będą powtarzać to, co powiedział Griffith, ich całe rodziny zostaną stracone.

Galeria