Król Przypraw - mniejszy antagonista w stosunku do superbohatera Batmana, a także Robina i Batgirl. Został pierwotnie stworzony jako czarny charakter, który pojawił się w serialu animowanym Batman z 1992 roku, ale później również pojawił się w komiksach. Chociaż jego pochodzenie różni się w obu przedstawieniach, jest on powszechnie przedstawiany jako głupkowaty przestępca, który używa broni o tematyce przyprawowej.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Batman[edytuj | edytuj kod]

W serialu animowanym był komikiem o imieniu Buddy Standler, który oceniał doroczny konkurs komedii stand-up. On i jego inni sędziowie odrzucili komika o imieniu Shecky Rimshot, który tak naprawdę był Jokerem używającym aliasu. Rok później Buddy przyjął pseudonim „Król Przypraw” i użył opryskiwaczy keczupowych i musztardowych do utrzymania popularnej restauracji. Po ucieczce z pieniędzmi i klejnotami klienta Buddy szybko został pokonany przez Batmana, który został hospitalizowany. Później ujawniono, że Król Przypraw wraz z innymi dziwnymi „złoczyńcami” został poddany praniu mózgu przez Jokera za pomocą technologii kontroli umysłu Szalonego Kapelusznika, co spowodowało, że on i pozostali dwaj zostali uwolnieni od wszelkich zarzutów karnych.

Komiks[edytuj | edytuj kod]

Prawdziwe imię Króla Przypraw to Mitchell Mayo, oczywista gra słów związana z majonezem. Był wielokrotnie pokonany przez Batgirl, Robina, Black Canary i Blue Beetle'a. Podobnie jak wersja z serialu animowanego, był bardzo słaby i był postacią humorystyczną. W końcu stał się jednym z wielu nieudaczników, którzy wstąpili do armii generała Immortusa. Wraz z kilkoma innymi złoczyńcami otrzymał ulepszenia mocy. Jego opryskiwacze do keczupu i musztardy wystrzeliwują teraz żrące kwasy. Zostaje jednak zabity przez swojego kolegę z drużyny Human Flame przez zadławienie go butelką keczupu.

Mitchell Mayo został odrodzony podczas DC Rebirth i pojawił się jako jeden ze złoczyńców szybko pokonanych przez Batmana i Kobietę-Kot. Później udał się na wyspę Coney Island, aby pomóc Pingwinowi i innym złoczyńcom w próbach przejęcia kontroli nad słynnym sąsiedztwem. Zostały one jednak udaremnione przez Harley Quinn, dlatego Mitchell zdecydował się na legalny biznes, otwierając własną restaurację.

LEGO Batman: Film[edytuj | edytuj kod]

Król Przypraw pojawia się jako sprzymierzeniec Jokera w filmie LEGO Batman z 2017 roku. Po tym, jak Joker ujawnia, że ​​Król Przypraw jest jednym z jego sojuszników, zapewnia pilota, z którym rozmawia, że ​​Król Przypraw jest prawdziwy i „może być warty Google”. Pod koniec filmu Król Przypraw wraz z innymi byłymi sojusznikami Jokera współpracują z Batmanem, Robinem, Batgirl i Alfredem, aby powstrzymać Jokera i przestępców z Phantom Zone.