FANDOM

Król Runeard - pośmiertny złoczyńca w 58. pełnometrażowego filmu animowanego Disneya Kraina Lodu II. Był założycielem i pierwszym królem Arendelle, mężem królowej Rity, ojcem króla Agnarra, teściem królowej Iduna i dziadkiem ojca królowej Elsy i księżnej Anny. W przeciwieństwie do swojej rodziny, która jest dobrotliwym monarchą, Runeard jest bezwzględnym tyranem, który planował eksterminację mieszkańców Nortuldran z obawy przed związkiem z magią.

Głosu podłożył mu Jeremy Sisto.

Osobowość

Po pierwsze, Runeard został najwyraźniej przedstawiony jako życzliwy i pokojowy władca, gdy powitał Nortuldranów i zbudował tamę, aby działała jako pomost pokoju między Nortuldra i Arendelle; nawet jego syn Agnarr i jego wnuczki Elsa i Anna czcili go i wielbili go jako wielkiego władcę.

Jednak to wszystko była fasadą, którą Runeard stworzył, aby ukryć swoją prawdziwą naturę jako sadystycznego, aroganckiego, manipulacyjnego, rasistowskiego i samolubnego tyrana, który jest zdeterminowany do rozszerzenia swojej władzy wszelkimi niezbędnymi środkami. Okazuje się również, że Runeard nienawidził Nortuldranów ze względu na ich połączenie w magię, ponieważ uważa, że ​​magia czyni ludzi zbyt potężnymi, aby zagrozić jego spuściźnie jako króla. Okazuje się również, że zbudował tamę tylko po to, aby osłabić zasoby Nortuldranów, aby mógł zmusić je do panowania; było to oczywiste, kiedy zamordował przywódcę plemienia Nortuldran za wzbudzanie podejrzeń w stosunku do tamy przed wywołaniem wojny z Nortuldranami, aby zatrzeć ślady.

Dziwnie, Runeard wydawał się odczuwać niechęć do Northuldranów znacznie głębiej niż rozsądek, ponieważ uznał za stosowne oszukać swoich ludzi, być może wierząc, że nigdy nie będą tolerować pełnego zakresu jego zamiarów. Poinformował jedynie swojego zastępcę o prawdziwej opresyjnej funkcji tamy, a po zamordowaniu nieuzbrojonego przywódcy Nortuldranów zmusił całą swoją armię do przekonania, że ​​Nortuldranie go zaatakowali, zarządzając nieuzasadnioną ofensywę na ludzi. Jest prawdopodobne, że Runeard zdał sobie sprawę, że nie może wiecznie usidlić Nortuldranów w swoich kłamstwach, i tym samym przeniósł swoje plany na następny, bardziej ekstremalny i ludobójczy krok.

Jednak arogancja Runearda okazała się jego upadkiem, ponieważ wojna, którą wszczął przeciwko Nortuldranom, doprowadziła go do śmierci na klifie i spowodowania, że ​​rozgniewane duchy rzucały klątwę na Zaklętą puszczę przez dziesięciolecia. Nawet Elsa i Anna były zrozpaczone, gdy dowiedziały się o prawdziwej naturze Runearda, i wściekle porzuciły wszelki szacunek wobec niego, niszcząc tamę, aby zakończyć klątwę i przynieść prawdziwy spokój zarówno Arendelle, jak i w Nortuldra.