FANDOM

Mathayus, znany bardziej jako Król Skorpion – wojownik akadyjski, dowódca Armii Anubisa, główny antagonista filmu Mumia powraca z 2001. oraz protagonista filmu Król Skorpion z 2002.

W rolę postaci wcielił się Dwayne Johnson.

Historia Edytuj

Mathayus był najemnikiem, wraz ze swoimi braćmi podejmował się różnych zajęć, jednak wyłącznie na polecenie ludzi, którym mogli zaufać. Po śmierci braci wstąpił na wojenną ścieżkę przeciwko władcy Gomory, Memnonowi, który zamierzał podbijać wszelkie ziemie. Po pokonaniu Memnona Mathayus przejął władzę, przyjmując przydomek Króla Skorpiona. Tym samym rozpoczął władanie wielkim imperium na długo przed wybudowaniem piramid.

Podczas oblężenia Teb Mathayus musiał uciekać z wojskiem w głąb pustyni. Pozostając jedynym ocalałym, powierzył duszę Anubisowi w zamian za objęcie dowództwa nad armią upiorów. Po zdobyciu miasta został zesłany do oazy Am-Szer, gdzie w oczekiwaniu na śmiałka chcącego zapanować nad armią Anubisa zapadł w sen i uległ przeobrażeniu, tracąc swoje człowieczeństwo.

Po 5000 lat snu, w roku 1933 naszej ery, wybudza się, a następnie staje do walki z Rickiem O'Donnellem oraz Imhotepem, którzy chcieli przejąć władzę nad armią Anubisa. Udaje się to Rickowi, który przebija Mathayusa włócznią i strąca go do świata podziemnego.

Galeria Edytuj