FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Nie takie było twoje przeznaczenie, Shinnoku. Raz jeszcze bóg gromu zakłócił bieg historii. Wiedz jednak, że wszechświat nagina się do mej woli. Jest to tylko kwestią czasu.

—Kronika

Kronika, znana też jako Lady Kronika lub Opiekunka Czasu, jest niezwykle potężną boską istotą władającą czasem i jednym z dwóch (obok Wielkiej Istoty) głównych antagonistów całej serii Mortal Kombat. Służy jako niewidzialny czarny charakter w całej serii, zanim zadebiutowała zarówno jako główna antagonistka, jak i ostatni boss Mortal Kombat 11. Jest także drugorzędną antagonistką trybu fabularnego DLC, Mortal Kombat 11: Następstwa. Jest także matką dwóch znanych Starszych Bogów, Lorda Shinnoka i Lady Cetrion.

Głosu podłożyła jej Jennifer Hale.

Historia Edytuj

Kronika jest stróżem czasu. Nadzorowała setki linii czasu i zaplanowała ich armagedon. Miała dwoje dzieci, Shinnoka i Cetrion. Wspomniała, że ​​jest członkiem tajemniczej starożytnej rasy kosmicznych istot zwanych Tytanami. Ponieważ Raiden zainstalował nowy plan walki z wrogami Ziemi, a po odcięciu głowy jej syna, wierzy, że siły dobra i zła stały się niezrównoważone, i chce wymazać linię czasu, aby stworzyć bardziej doskonałą. Ze względu na jej plany, zarówno wcześniejsze, jak i obecne wersje postaci zaczęły się spotykać ze względu na połączenie obu punktów czasowych.

Charakterystyka Edytuj

Wygląd Edytuj

Kronika ma podobne ciało do ludzkiej kobiety, ma łysą głowę przykrytą złotym blachą i ma niebieskie oczy. Nosi białą, złotą i niebieską opancerzoną sukienkę. Zrobiła też hełm ze wszystkimi duszami, które Shang Tsung kiedyś zdobył.

Osobowość Edytuj

Kronika, tyranka i perfekcjonistka, jest bardzo manipulacyjna, a jej moc polega na władaniu czasem. Z tego powodu próbuje stworzyć idealną linię czasu. Mając spokojną postawę, udaje jej się przekonać kilka postaci, by dołączyły do ​​niej w obietnicy zapewnienia im doskonałego życia po ponownym odnowieniu linii czasu. Jednak Kronika okłamuje swoje pionki, a także jest bardzo okrutna, doprowadzając do większości złych wydarzeń w serii i jest gotowa zniszczyć każdego, kto nie wykonuje jej rozkazów lub staje się dla niej niebezpieczny. Nie lubi niższych istot ze względu na ich nawyk zmieniania historii w sposób, którego ona nie chce. Ponadto nienawidzi Raidena i postrzega Liu Kanga jako narzędzie lub zagrożenie.

Kronika pokazuje również, że jest gotowa zrobić wszystko, aby zmienić czas w sposób, który jej odpowiada. Nie tylko nie dba o swoje dzieci, ale okłamała wszystkich swoich sojuszników, że zmieni ich życie na lepsze, jeśli pozostaną lojalni. Robi to, przekonując ich, że jeśli do niej dołączą, zapewni im zwycięstwo bez względu na konsekwencje. Ten brak dystansu, jak wspomniano powyżej, jeszcze bardziej czyni jej zachowanie złym. Nie tylko wymazała różne linie czasu, zabijając miliony ludzi, ale jej zimna powierzchowność sprawia, że ​​jest kimś, kto stawia swoją wizję ponad wszystko inne. W ten sposób przewyższa większość, jeśli nie wszystkich złoczyńców. Kronika jako całość jest niczym więcej niż potworem, który zrobi wszystko, aby jej idealna wizja stała się rzeczywistością. Nawet w punkcie kulminacyjnym udowadnia, że ​​jest niczym więcej niż bezduszną tyranką, nie dbającą o życia innych. Nadużywa swojej mocy i wykorzystuje innych jako pionki, aby stworzyć idealną oś czasu. To czyni ją prawdopodobnie najbardziej złym czarnym charakterem całej serii.

Umiejętności Edytuj

Będąc w stanie manipulować czasem i przestrzenią, Kronika jest obecnie najpotężniejszą postacią w Mortal Kombat. Wykorzystując manipulację czasem, może zatrzymać, spowolnić, przyspieszyć i przewinąć czas do tych wokół, wymazać ludzi z istnienia, przywołać wiele wersji ludzi w czasie, połączyć dwa punkty w czasoprzestrzeni i być w stanie przepisać czas. Ogłuszając moce Starszych Bogów, Kronika jest również w stanie manipulować piaskiem i atakować nim, na przykład zamieniając go w potężną szklaną broń lub padając na wrogów. Może również przekształcić się w piasek lub energię, aby uniknąć ataków. Potrafi też psychicznie manipulować innymi, przywoływać wojowników do walki o nią, dowodzić zwierzętami i puszczać kule ognia. Nie może również zostać zaatakowana przez Fatal Blow. Jednak jej moc wymaga użycia źródeł, takich jak korona Jinsei lub Shang Tsunga.