FANDOM

Książę Jan jest głównym antagonistą 21 pełnometrażowego animowanego filmu Disneya Robin Hood i jednym z wspierających antagonistów w Domu złoczyńców Miki. Jest antropomorficznym lwem, który jest tchórzem. Po tym, jak jego brat, król Ryszard, został oszukany, by rozpocząć krucjatę, przyjmuje koronę i staje się nieco uciążliwym dyktatorem, pozostawiając swoich poddanych w biedzie.

Głosu użyczył mu zmarły aktor Peter Ustinov (który również użyczył głosu jego starszemu bratu, Królowi Ryszardowi w oryginalnej angielskiej wersji).

Opis

Niewiele wiadomo o przeszłości księcia Jana, poza tym, że jest młodszym bratem króla Ryszarda. Wydaje się, że darzył nienawiścią swoją zmarłą matką, która, jak twierdził, faworyzowała Ryszarda, ale krzyczy z bólu, ilekroć obraża jej pamięć. Ma też bardzo zły zwyczaj ssania kciuka w najbardziej niestosownych i niefortunnych czasach, sprawiając, że staje się dziecinny i niedojrzały, ale także czyni go tragicznym z powodu swoich wad.

Jest bardzo chciwy, kłamliwy, manipulacyjny i egocentryczny. Kocha pieniądze bardziej niż cokolwiek innego na świecie, może nawet bardziej niż własne życie, i ciągle znajduje sposoby, aby obrabować i przekupić swój lud w pogoni za bogactwem. Jest również bardzo zaborczy i materialistyczny w każdym posiadanym przez siebie złocie, co widać, gdy Robin Hood go okrada. Gdy Robin Hood wchodzi do zamku, słyszy głos, ale na szczęście śpiący książę przewraca się i widać, że trzyma się mocno torby z monetami.

Jednak w jednej chwili, gdy jest wściekły książę Jan oświadczył, że odda całe swoje złoto, jeśli tylko "dostanie w swoje ręce Robin Hooda". Jest także wyjątkowo porywczy, kłótliwy, natarczywy, często krytykowany i upokarzany. Wydaje się też być dość drażliwy i problematyczny, ponieważ kiedy chrapanie Sir Hissa powoduje, że jego język porusza się po stopie Jana, okazuje się, że się śmieje.

Pokazano również, że jest on wesołym, rozważnym i entuzjastycznym charakterem, według Sir Hissa. Jeśli chodzi o podatki, Książę Jan jest tak samo nieczuły jak szeryf Nottingham i mówi tylko o ubóstwie ludzi: "Bijcie biednych, by wyżywić bogatych". Jest również widziany w swojej pierwszej scenie przed dużą torbą monet, którą podnosi i upuszcza, mówiąc: "Podatki, podatki, piękne piękne podatki!" i śmiejąc się. Kiedy został zepchnięty na koniec liny, nakazał szeryfowi w Nottingham "podwojenie podatków, potrojenie podatków" i wyciśnięcie każdej monety od mieszkańców miasta, i nie przejmował się tym, co się stanie.