FANDOM

Twojego syna już nie ma. Był słaby i głupi jak jego ojciec. Więc go zniszczyłem.

—Kylo, podkreślający swojemu ojcu Hanowi, że nie ma już w nim Bena Solo.

Niech przeszłość umrze; zabij to, jeśli musisz. To jedyny sposób, aby stać się tym, kim masz być.

—Kylo Ren mówiący Rey, by wzięła go za rękę i dołączyła do ciemnej strony.

Kylo Ren – to syn Lei oraz Hana Solo oraz jeden z przywódców Najwyższego Porządku. Główny antagonista filmów Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy z 2015 i Gwiezdne Wojny: Ostatni Jedi z 2017 roku oraz antagonista a w późniejszej fazie filmu protagonista w Skywalker Odrodzenie z 2019 roku.

Gra go Adam Driver, a w polskiej wersji głosu użycza mu Marcin Dorociński.

Biografia Edytuj

Młodość Edytuj

Urodzony jako Ben Solo, syn Hana Solo i Lei Organy, a więc wnuk Dartha Vadera. Był czuły na Moc, dlatego od chwili narodzin interesował się nim Snoke, który manipulował wydarzeniami wokół chłopca. Był wychowywany przez wujka – Luke’a Skywalkera na rycerza Jedi. Wzorem swojego dziadka przeszedł jednak na ciemną stronę Mocy. Przyjął imię Kylo Ren i został mistrzem zakonu Rycerzy Ren i komandorem Najwyższego Porządku.

Przebudzenie Mocy (2015) Edytuj

Około 30 lat po bitwie o Endor szukał siedziby Luke’a, by go unicestwić. Torturując pilota Ruchu Oporu Poe Damerona, dowiedział się, że fragment mapy kryjówki wujka, znalazł się w pamięci droida BB-8. Po ataku na Takodanę, wyczuł Moc w Rey. Porwał kobietę i przewiózł do bazy Starkiller. Gdy bazę zaatakowały siły Ruchu Oporu, Ren natknął się na infiltrującego obiekt ojca. Han starał się go nawrócić na jasną stronę Mocy, lecz Ren go zabił, przebijając go mieczem świetlnym. Zraniony przez Chewbaccę, Kylo ewakuował się z eksplodującego budynku i udał się tropem Rey i Finna. Po pokonaniu byłego szturmowca przez Kylo Rena, Rey wzięła miecz świetlny. Dzięki Mocy udało jej się ciężko zranić Rena, ale po chwili zostali rozdzieleni przez szczelinę w ziemi. Z rozkazu Snoke’a, który postanowił dokończyć szkolenie Kylo, na ratunek przybył mu Generał Hux i obaj opuścili bazę Starkiller, zanim ta została zniszczona.

Odbiór Edytuj

Postać Kylo Rena była jedną z najbardziej kontrowersyjnych w uniwersum Star Wars. Opinie internautów jak i krytyków były bardzo różne. Niektórym nie podobało się zbytnie podobieństwo do Dartha Vadera, oraz buntownicze nastawienie Bena.

Galeria Edytuj

es:Kylo Ren