Do szablonu +18.png
Uwaga!

Latatnik - mniejszy antagonista kontrowersyjnej serii komiksów Chłopaki.

Był oryginalnym członkiem Siódemki, która została utworzona przez Vought-American. Służył jako były wróg przeciwko Chłopaków w czasie, gdy dowodził nimi Mallory, był również odpowiedzialny za tajne działanie grupy po pobiciu, a następnie strzeleniu w głowę przez Mallory. Został wskrzeszony przez Vought-America, ale utracił funkcję mózgu istoty ludzkiej.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Komiks[edytuj | edytuj kod]

Podobnie jak reszta oryginalnych członków Siódemki, Latarnik urodził się jako nazistowski eksperyment i otrzymał ekstremalną ilość Mieszanki V w czasie ciąży jego matki. Później został członkiem Siódemki wraz z Ojczynosław, Mrocznym Cieniem, Czułą Królową, Pośpiesznym, Głębią. W dniu 11 września doznał obrażeń zarówno żeber, jak i płuc, gdy został trafiony skrzydłem samolotu.

W czasie, gdy był superbohaterem, prowadził małą wojnę z Gregiem Mallorym i Chłopakami wraz z Siódemką. Doprowadziło to do zawieszenia broni, kiedy Latarnik zamordował wnuków Mallory'ego, ale zamiast przestać, ten nadal antagonizował grupę, w wyniku czego Chłopaki brutalnie go pobili, zanim został zabity przez samego Mallory'ego.

Po jego śmierci zmartwychwstał jako bezmózgi zombie, który nie był zdolny do wyższej funkcji mózgu, i bawił się własnym kałem. Został znaleziony przez Pośpiesznego i Gwiezdną, którzy nie byli w stanie nic powiedzieć z powodu przerażenia.

Serial[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Latarnik (Serial)

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Jest parodią Zielonej Latarni.
  • Aktor grający go w serialu, wcielił się również w rolę Icemana w serii filmów X-Men.