FANDOM

Do szablonu +18
Uwaga!

Leatherface (prawdziwe nazwisko: Thomas Brown Hewitt) - główny antagonista remake'u Teksańskiej piły łańcuchowej. Ta wersja Leatherface jest uważana przez wielu fanów horrorów za znacznie bardziej psychotyczną, złośliwą i brutalną niż jego oryginalny klasyczny odpowiednik.

Po raz pierwszy pojawia się w remake'u Teksańskiej masakry piłą mechaniczną w 2003 roku. Jej sukces zapoczątkował prequel, wydany w 2006 roku, który sięgnął do początków Leatherface'a i jego rodziny.

Wcielił się w niego Andrew Bryniarski.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Thomas Brown Hewitt urodził się w 1939 roku. Jego matka była alkoholiczką przez co chłopiec urodził się w masarni z deformacją twarzy i chorobą psychiczną (upośledzeniem). Szef masarni postanowił wyrzucić chłopca na śmietnik, ponieważ matka Leatherface'a pracowała na czarno .Tam odnalazła go Luda mea Hewitt (bezdomna) szukająca jedzenia. Przygarnęła go do siebie i wychowała. Gdy dorósł zaczął pracować w rzeźni, jednak miał on niepokojącą obsesje na punkcie mięsa i obchodzenia się z nim. Niedługo potem rzeźnię zamknięto, a w miasteczku zaczęła panować bieda i głód, a później pojawił się chory psychicznie szeryf (syn Ludy), weteran wojenny mający kanibalistyczne przeżycia. Przez niego oraz odsuwanie się ludności od Thomasa, mężczyzna oszalał i za pomocą piły zaczął mordować turystów niszczących jego miasteczko. Jednej ze swoich ofiar odciął twarz i zaczął ją nosić jako maskę.