FANDOM

Skoro król nie rządzi, jak więc może oczekiwać posłuszeństwa od poddanych?

—Lelouch vi Britannia

Lelouch vi Britannia (jap. ルルーシュ・ヴィ・ブリタニア, Rurūshu vui Buritania) – antybohater oraz protagonista serii anime Code Geass, upadły książę Imperium Brytańskiego, późniejszy Cesarz.

Głosu udzielił mu Jun Fukuyama.

Biografia

(do uzupełnienia!)

Charakterystyka

Wygląd

Lelouch jest przystojnym młodym mężczyzną o czarnych włosach i fioletowych oczach, które odziedziczył po matce. Lelouch jest nieco chudy, ma mało mięśni i, jak większość postaci w serii, ma raczej cienką budowę ciała. Mimo to Lelouch jest znacznie wyższy, co najmniej o głowę niż Kallen i najwyraźniej nieco wyższy niż Suzaku.

Lelouch zwykle nosi mundur Akademii Ashford lub mundur Zero. Poza Ashford, jego podstawowym codziennym strojem jest czerwona kurtka z czarną koszulą pod spodem i szarymi spodniami, chociaż czasami nosił też inne ubrania. Jako imperator nosi białą szatę ze złotymi akcentami i pasujący do tego kapelusz; oba mają motyw czerwonych oczu, nawiązujący do jego Geassu.

Osobowość

Lelouch jest bardzo inteligentną osobą, która jest również spokojna, wyrafinowana i arogancka ze względu na swoje arystokratyczne wychowanie. W szkole Lelouch zachowuje się jak towarzyski, sympatyczny i często beztroski uczeń. Jest to jednak maska, która ukrywa jego prawdziwą naturę. Kiedy jest on Zero, to jego prawdziwa natura jest najbardziej dostrzegalna. Jego charyzma i wiara w sprawiedliwość dają mu zaufanie i szacunek wielu żołnierzy i przywódców.

Lelouch jest znany z bardzo stoickiej osobowości. Nigdy nie przejmował się pracą szkolną, uważając to wszystko za trywialne, chociaż jego wysoka inteligencja ułatwiłaby mu to. W pewnym momencie Shirley stwierdziła, że jeśli Lelouch zgłosi się do szkoły, może uzyskać wysokie oceny. Lubi szukać wyzwań i często gra w szachy przeciwko szlachcie. Ogólnie rzecz biorąc, Lelouch prowadzi większość codziennych spraw z otwartym brakiem zainteresowania, często nawet nie zauważając uczuć innych, zwłaszcza Shirley, jego koleżanki z klasy. Ma silną niechęć do szlachty, postrzegając ich jako chłodne i „uprzywilejowane pasożyty”.

W bitwie Lelouch jest bardzo zimny i taktyczny. Jest gotów poświęcić zarówno cywilów, jak i żołnierzy, jeśli tego właśnie potrzeba do osiągnięcia celu. W bitwie pod Naritą, kiedy stworzył osunięcie się ziemi, które zniszczyło większość sił wroga, a pośrednio kilku cywilów w miasteczku poniżej, odrzucił ofiary cywilne jako proste „przeszacowanie matematyczne”. Miał w tym pewne wątpliwości, kiedy dowiedział się, że jedną z ofiar był ojciec Shirley, ale przyjął, że wszystkie jego działania zawsze będą miały konsekwencje. Nie widział też problemu z zawaleniem dużej części Tokio, co spowodowało niezliczone straty wojskowe i cywilne.

Wiele postaci zauważyło, że Lelouch jest dość samolubny, ponieważ jego pragnienie przekształcenia świata w to, co chce, pochodzi z chęci pomszczenia pozornej śmierci matki i dobra Nunnally, jednak z czasem zdaje sobie sprawę, że ten cel nie jest tylko dla nich, ale dla całego świata.

Pomimo zimnej, wyrachowanej postawy i bezwzględności w bitwie potrafi być dosyć współczującym człowiekiem dla swoich przyjaciół i bliskich. Dla Nunnally jest kochającym starszym bratem, a dla Suzaku, lojalnym przyjacielem, mimo że obaj są wrogami. Na pierwszy rzut oka Lelouch wydaje się mieć względnie małą troskę o dobro swoich podwładnych, ale w rzeczywistości troszczy się o nich, postrzegając ich jako cennych sojuszników. Chociaż czasami okazywał priorytety, zwłaszcza jeśli chodzi o Kallen.

Cytaty

Żegnaj, Euphie. Być może byłaś pierwszą dziewczyną, którą kiedykolwiek kochałem.

—Lelouch do Euphemii.

Rozumiem, a potem...stanę się zły, aby pokonać jeszcze większe zło!

—Lelouch do samego siebie.

Ciekawostki

  • W 2016 zapowiedziano rozpoczęcie prac nad trzecią serią anime Code Geass. W tej serii Lelouch ma zostać wskrzeszony. Pierwszy odcinek nowej serii ma ukazać się na przełomie 2017 i 2018 roku.
  • Lelouch jako postać jest bardzo chwalony za swoje ludzkie cechy, ponieważ dokonywał dobrych i złych uczynków z właściwych powodów, szukając zemsty na Brytanii za to, co stało się jego matce, jego miłości do Nunnally i Suzaku, wyrzutów sumienia za szkody, które wyrządził i wielu innych rzeczy.
  • Lelouch jest często porównywany do Lighta YagamiDeath Note'a, ponieważ są bardzo podobnymi postaciami. Obaj są licealistami, którzy nagle otrzymali specjalne moce i postanowili wykorzystać je do zmiany świata. Obaj zabili wielu ludzi, jednak Lelouch miał wyrzuty sumienia, podczas gdy Light ani trochę. Ponieważ Lelouch nie porzucił swojego człowieczeństwa, miał sojuszników, natomiast Light bardzo szybko stracił swoje człowieczeństwo i ostatecznie nie miał na kim polegać, co doprowadziło go do upadku. Tak więc Light zawiódł, a Lelouchowi się powiodło.

Linki zewnętrzne