FANDOM

Poddajcie się... a daruję wam życie.

—Krawczenko do Alexa Masona i Franka Woodsa w Bajkonurze.

Lew Krawczenko – był wybitnym oficerem sowieckim i jednym z antagonistów w grze Call of Duty: Black Ops. Powraca w Call of Duty: Black Ops II jako drugorzędny antagonista. Jest prawą ręką (często mówiono na niego "sługus") Nikity Dragowicza i jest powodem dla którego wysłano jednostkę SOG do Wietnamu. Głównie to z jego przyczyny, Wietkong sprzymierzył się z Sowietami. Krawczenko był z natury zimną osobą i może zostać zaliczony jako jedna z najbrutalniejszych postaci w grze. Jego oddanie wobec Dragowicza go skłaniało do wielu zbrodni.

Głosu podłożył mu Andrew Divoff.

Podobnie jak Dragowicz, nienawidził Reznowa. Jego powody były jednak bardziej przyziemne niż Dragowicza.

Krawczenko był bezwzględnym oficerem którym władała nie zaspokojona żądza krwi. Miał agresywny ale nie mściwy charakter. Cieszył się cierpieniem innych.

W Call of Duty: Black Ops II ujawniono że Krawczenko przeżył konfrontację z Frankiem Woodsem – mimo zadanej mu rany kłutej – i sprzymierzył się z Raulem Menendezem sprzedając mu broń za pieniądze. W 1986 r. Jason Hudson, Frank Woods i Alex Mason wspierali Mudżahedinów w trakcie wojny z Rosjanami w Afganistanie gdzie Mason po raz kolejny skonfrontował się z Krawczenką i doszło między nimi do krótkiej walki na pięści w której Mason z racji podeszłego wieku generała, wygrał. Następnie Krawczenko jest przesłuchiwany przez Woodsa i Masona. Jeżeli gracz oprze się zabiciu Krawczenki, ten wyjawi informacje na temat możliwego szpiega Menendeza w CIA. Po tym, Woods strzela mu głowę zabijając Krawczenkę na dobrę.