FANDOM

Lex Luthor – złoczyńca w komiksach DC, największy wróg Supermana. Jest to wpływowy biznesmen, właściciel korporacji LexCorp, a także późniejszy prezydent Stanów Zjednoczonych. Pojawił się w wielu adaptacjach filmowych i telewizyjnych komiksów o Supermanie.

Geneza Edytuj

Człowiek ze Stali Edytuj

Clark Kent i Lois Lane umówili się na spotkanie z Lexem na jego jachcie. Podczas rozmowy Luthor chciał uwieść Lois, po czym ta oburzyła się postawą miliardera, więc wściekła opuściła statek. Niespodziewanie, oboje zostali zaatakowani przez terrorystów, którzy mieli zamiar wziąć ich jako zakładników.

Atak udaremnił Superman, któremu Luthor pogratulował i zaproponował pracę jako osobisty ochroniarz. Okazało się, że to Lex zaplanował atak tych ludzi, aby sprawdzić możliwości Człowieka ze Stali. Biznesmen został aresztowany.

Bez niespodzianki, jego prawnicy wyciągneli go z aresztu po zaledwie dwóch godzinach. Lex spotkał na ulicy Supermana, któremu przekazał wiadomość - Kryptończyk popełnił błąd zadzierając z nim, więc jego śmierć to kwestia czasu.

W końcu Luthor podjął działania przeciwko Supermanowi. Pewnego razu bohater przybył do jego biura, pokazując mu pokonanego zbira ze zbroją LexCorp. Luthor stwierdził, że zbroja została od niego skradziona, a sam biznesmen nie ponosi konsekwencji za atak. Superman zapowiedział, że to nie koniec.

Chwilę później spotkał się z doktorem Tengiem, który wykonał dla niego klona Supermana. Okazało się jednak, że maszyna odrzuciła DNA z racji obcego pochodzenia Supermana, przez co ciało zaczęło ulegać krystalizacji. Luthor oburzył się, że jego dwa lata pracy poszły na marne, więc szantażował Tenga.

Klon wydostał się na wolność i szalał po ulicach Metropolis, mimo wszystko dokonując bohaterskich wyczynów, jak uratowanie siostry Lois Lane. Bizarro, bo tak nazwała się istota, ostatecznie została unicestwiona, ale Lex nie zakończył planów zniszczenia Supermana.

Biografia Edytuj

Prezydent USA Edytuj

Kiedy Luthor został wybrany na prezydenta Stanów Zjednoczonych, jego interesy w LexCorp przejęła Talia Head, córka Ra's al Ghula. Skoro Lex objął najwyższy urząd w państwie, musiał odsunąć od siebie podejrzenia o faworyzowanie własnej firmy.

W efekcie, LexCorp stało się głównym dostawcą broni dla państwa.

Po zniszczeniu Gotham w No Man's Land, zamierzał pomóc miastu w odbudowie. Bruce Wayne nie wierzył do końca w jego intencje, więc wywiązał się konflikt na linii Wayne Enterprisess - Rząd USA. W końcu doszło do tego, że dziewczyna Wayne'a została zabita na rozkaz Luthora, a sam Bruce został wrobiony w morderstwo.

Wrogowie Publiczni Edytuj

Lex dowiedział się, że na Ziemię zmierza wielka asteroida. Nie mówił nic o tym Supermanowi, próbując zniszczyć ją samemu, lecz to nie powiodło się. Luthor postanowił wykorzystać meteoryt, aby wrobić Supermana w sprowadzenie jej na Ziemię, a także wyznaczył za niego nagrodę w wysokości miliarda dolarów podczas transmisji w telewizji.

Okazało się, że Lex używał Jadu - substancji, od której uzależniony był Bane. W dodatku ze swoją zbroją był niemal równy Supermanowi, więc stanął z nim twarzą w twarz. Tymczasem, dzięki pomocy Toymana, Batman zniszczył asteroidę. Lex został aresztowany i oskarżony o zbrodnie, a prezydentura została przekazana ówczesnemu wiceprezydentowi, Peterowi Rossowi.

Talia Head, kierująca LexCorp sprzedała jego udziały Wayne Foundation, co skłoniło Luthora do powrotu do życia przestępczego.