FANDOM

Alexander Joseph Luthor, lepiej znany jako Lex Luthor – główny antagonista w filmie Batman v Superman: Świt sprawiedliwości z 2016 roku, oraz poboczny antagonista w filmie Liga Sprawiedliwości z 2018 roku.

Jest megalomańskim multi-miliarderem, a także jednym z najmądrzejszych ludzi na świecie. Jest aktualnym właścicielem i dyrektorem generalnym LexCorp Industries. Lex Luthor staje się także arcynemezis Supermana, którego samo istnienie sprawia, że Lex czuje się zagrożony, co sprawia, że złośliwy supergeniusz stara się ujawnić boskie oblicze superbohatera jako oszustwo, a następnie zniszczyć go, najpierw popychając Supermana przeciwko Batmanowi, a potem przeciwko Doomsday'owi. Lex zostaje jednak ostatecznie uwięziony jako superkryminalista za wyeksponowane liczne niewypowiedziane zbrodnie, najpierw w Belle Reve, a następnie w Arkham Asylum. Po założeniu Ligi Sprawiedliwości i pokonaniu Steppenwolfa, Lex ucieka z niewoli, nabywa prywatny jacht i spotyka się ze Deathstroke'iem, aby omówić nadchodzące partnerstwo.